Documenten ontvangen via eHealthbox manueel (her)importeren, bv. omdat ze verdwijnen na linken aan patiënt
Documenten ontvangen via eHealthbox manueel (her)importeren, bv. omdat ze verdwijnen na linken aan patiënt
Wanneer ?
De inhoud van eHealth bericht (rapport of laboresultaat) plots niet meer wordt afgebeeld, onmiddellijk nadat het aan een patiënt werden toegewezen
BELANGRIJK: dit probleem doet zich voor wanneer het bericht werd ontvangen via de cloud-servers (bv. omdat het WGC ergens in een browser, in aparte tabbladen per arts, eHealthsessies opent houdt, zodat de berichten blijven binnenkomen, ook wanneer de artsen niet actief en aangemeld zijn op hun gewoonlijke "electron" Medispring) en het bericht daarna in een "electron" Medispring wordt toegewezen aan de betrokken patiënt. Deze praktijk wordt momenteel dus niet meer aanbevolen !
Documenten ontvangen via eHealthbox van één Medispring database/centrum naar een andere moeten worden overgezet
Instructies
Download het "oorspronkelijke" document vanuit de eHealthbox:
Kies "Opslaan als" (kan verschillen van schermafbeelding ifv gebruikte browser)
Sla op naar een gemakkelijk terug te vinden tijdelijke locatie, bv. uw "Bureaublad" (of "Downloads"), steeds met een .txt extensie !
Optioneel: Controleer of het verslag of laboresultaat wel in het juiste formaat is ! Zie https://medispring.zendesk.com/hc/nl-be/articles/360041479251 Indien niet, contacteer de afzender en vraag om in het correcte formaat te sturen. Mogelijk kan het vervolg instructies toch helpen om de inhoud in Medispring weer te geven, maar wellicht niet helemaal niet correct.
Importeer het opnieuw via de knop "Manueel Importeren"
Klik op "Bestand kiezen"
Selecteer het eerder gedownloade bestand en klik op "Openen"
Het document verschijnt als een bericht op datum van vandaag (en kan in principe nu wel toegewezen worden en de inhoud zal ook nog afgebeeld worden na toewijzing).
U kunt een bestand handmatig importeren in Medispring. Deze procedure wordt soms gebruikt als u bijlagen downloadt naar uw computer vanuit uw eHealtbox (niet Medispring) of van een andere locatie. in healthOne formaat: het wordt onmiddellijk ...
Inleiding Wanneer u bent aangemeld met een actieve eHealthsessie, worden de berichten die toekomen in uw "eHealthbox" (bij eHealth) automatisch om de 15 minuten in Medispring "Inbox" binnengehaald. Dit werkt voor alle zorgverstrekkers die over een ...
Context: in een contact kan via de + in het vak P een uitgaand document aanmaken waarin automatisch gegevens m.b.t. de (gezondheid van de) patiënt opgenomen worden. Je kan dan - aan de linkerzijde - kiezen uit verschillende type documenten / ...
Hoe werkt Medispring ? Een kopie van de berichten uit de eHealthbox van de arts wordt om de 15 min opgehaald van zodra deze aangemeld is met een actieve eHealthsessie. Nieuwe berichten worden dus niet ontvangen voor artsen die afwezig zijn ! De ...
Inleiding Vooraleer gegevens worden gedeeld via het eHealth platform, moeten patiënten eerst hun "geïnformeerde toestemming" geven. Wanneer zij dit akkoord hebben gegeven, krijgen zorgverstrekkers die ook een therapeutische relatie met deze patiënten ...