eFact-verzendnummers wijzigen
Wanneer u eFact verzendt, worden de attesten genummerd van 1 tot 999.
Er is slechts één verzending per dag toegelaten.
Zendingen met hetzelfde nummer worden systematisch geweigerd: dit kan het geval zijn als u in eFact factureert vanuit verschillende softwarepakketten of op verschillende locaties of bij wachtposten.
Zendingen worden standaard verstuurd, beginnend met nummer 1.
Dus voordat u uw eFact zendingen verstuurt, bijvoorbeeld naar wachtposten, moet u het nummer van de 1e zending wijzigen.
- Ga naar het icoontje met uw initialen linksonder (1)
- Kies “Facturatie” (2), dan “eFact/eAttest Voorkeuren” (3) en klik op “Raadplegen” (4).

- Voer bijvoorbeeld de getallen 500 in alle velden in (5) en klik vervolgens op
(6)
Omdat er maar 1 zending mogelijk is, zijn er maximaal 365 zendingen.
Dus 500 is een stuk meer.
Als u op 3 of 4 verschillende locaties werkt, pas deze nummers dan zo aan dat u nooit hetzelfde verzendnummer hebt voor dezelfde arts, ongeacht de software die u gebruikt.
Related Articles
Hoe 1/3-betaling (eFAct) verzenden?
De Efact-facturering wordt asynchroon verzonden, u kunt u eFact maximaal 1 keer per dag verzenden. Wij raden u aan uw eFacts minimaal 1 keer per maand te verzenden, zodat u niet te veel attesten hoeft te beheren in geval van afwijzingen, fouten enz. ...
Voorkeuren voor facturatie (eFact en eAttest) instellen
Om eFact of eAttest te kunnen gebruiken, moet u uw voorkeuren hebben ingesteld. Hoe configureert u uw Financiële gegevens? Klik linksonder op uw initialen Klik op Voorkeuren > Facturatie in "Details van de gebruiker" Klik op het tabblad FINANCIËLE ...
Hoe wijzig ik mijn gebruikersbestand (gegevens, login, wachtwoord, enz.)?
U kunt uw gebruikersgegevens op elk moment wijzigen. U kunt uw RIZIV-nummer, uw wachtwoord, uw login, uw facturatiegegevens, uw weergavevoorkeuren, enz. wijzigen. Als u uw persoonlijke gegevens wenst te wijzigen of aanvullen, klikt u op het vakje met ...
Een patiënt aanmaken of wijzigen
Patiënten kunnen op 2 manieren worden aangemaakt: Handmatig Met een ID-kaart uitlezen Patiënt handmatig aanmaken Klik op de + helemaal rechtsboven in het Medispring-scherm: Als u het INSZ van de patiënt hebt, voer het dan in (zonder spaties, punten ...
Een eFact-verzending (loten) met fouten verbeteren
Het betreft een zending die om technische redenen is geweigerd: Ofwel uw identificatiegegevens bevatten een verboden teken, uw KBO-Nr of uw rekeningnummer is onbekend bij de ziekenfonds of andere. In dit geval vindt u de geweigerde attesten in het ...