Hoe verstuur ik attesten in rusthuizen (WZC), rust- en verzorgingstehuizen (RVT) en woonzorgcentra (WZC)?
Sinds de verplichting om elektronische attesten aan te maken voor bezoeken aan rusthuizen (WZC), rust- en verzorgingstehuizen (RVT) en woonzorgcentra (WZC), zullen artsen en de betreffende centra een manier moeten vinden om samen te werken.
Dit is momenteel mogelijk met Medispring
De arts heeft 2 mogelijkheden:
- Ofwel maakt de arts zijn elektronische attest op de normale manier aan en factureert hij vervolgens het betalen bedrag (bv. het remgeld).
- Ofwel maakt de arts zijn elektronische attesten op, drukt vervolgens de attesten af (op papier of PDF) en stuurt hij ze naar het centrum om de door het centrum verschuldigde bedragen te laten betalen.
Geval 1: De arts stelt zijn attest op en maakt een lijst (of factuur) van de door het rusthuis te betalen bedrag.
In dit geval kan de arts de door het rusthuis te betalen bedragen in Excel-formaat exporteren en deze doorsturen oor een factuur aan te maken of volgens een tussen de arts en het rusthuis overeen te komen procedure.
Dit gebeurt door de factuur bij het opstellen van de verklaring aan een betalende instantie te sturen en vervolgens naat het centrum
te sturen.

In dit geval moet de arts de bewijstukken of bewijs-PDF's op een beveiligde manier naar het centrum sturen volgens de tussen de arts en het centrum overeengekomen voorwaarden.
Dit doet u door op de knop AFDRUKKEN te klikken die onderaan alle attesten staa.
Het is niet mogelijk om een kopie van dit attest naar de officiële WZC eBox of andere instatie te sturen.
Related Articles
Hoe zet ik een attest "in afwachting"?
Soms heeft u geen internetverbinding, of is er een probleem met de eTar-validaties of een probleem met de eHealth-verbinding. In deze gevallen kunt u de optie gebruiken om uw attesten "in afwachting" te zetten voor eAttest of eFact. Ter herinnering: ...
Hoe stuur ik een Facturatie naar een betalingsinstantie (OCMW, WCZ, RVT, politie, enz.)?
Medispring heeft nog niet de mogelijkheid om automatisch "papieren" te verzenden naar de verschillende betalingsinstanties. U kunt dit echter heel eenvoudig doen door gebruik te maken van Excel-export. Aanmaken van het attest voor de Betalende ...
Voorkeuren voor facturatie (eFact en eAttest) instellen
Om eFact of eAttest te kunnen gebruiken, moet u uw voorkeuren hebben ingesteld. Hoe configureert u uw Financiële gegevens? Klik linksonder op uw initialen Klik op Voorkeuren > Facturatie in "Details van de gebruiker" Klik op het tabblad FINANCIËLE ...
Hoe 1/3-betaling (eFAct) verzenden?
De Efact-facturering wordt asynchroon verzonden, u kunt u eFact maximaal 1 keer per dag verzenden. Wij raden u aan uw eFacts minimaal 1 keer per maand te verzenden, zodat u niet te veel attesten hoeft te beheren in geval van afwijzingen, fouten enz. ...
Wat is BubbleLink en hoe gebruik ik het?
Bubblelink is een tool waarmee zorgverstrekkers gemakkelijk kunnen communiceren via beveiligde chatbubbels rond patiënten. Het doel is om de uitwisseling van informatie te vergemakkelijken, zodat de zorg voor de patiënt soepeler verloopt en er meer ...