De de Liberale Mutualiteit voert momenteel structurele veranderingen door aan haar IT-infrastructuur.
Als gevolg hiervan zullen diensten met deze mutualiteit niet langer mogelijk zijn tussen 13 december en 04 januari 2024.
E-attest
E-attests moeten dezelfde dag verzonden worden, aangezien dit een synchrone service is.
In deze periode is papieren facturatie dus de enige optie.
De patiënt betaalt het volledige bedrag, ontvangt een papieren certificaat in het notitieboekje van de arts en vraagt vervolgens de vergoeding voor het bezoek aan bij zijn zorgverzekeraar.
E-facts
We raden je aan om je attesten te maken en ze in de wacht lijst te zetten. (zie FAQ: Een attest "in de wacht lijst" zetten).
U vindt ze dan terug in uw tabblad Te sluiten attesten (zie FAQ: Uw attesten in wachtstand sluiten).
Vanaf 05 januari 2024 kunt u uw attesten afronden en naar de mutualiteit sturen.
Heb je al een document verzonden die afgewezen is?
In Medispring kan je geen enkel attest verloren.
Je vindt deze attesten in het tabblad "te corrigeren".
We raden je aan om ze na 05 januari terug te sturen naar de mutualiteit.
Hoofdstuk IV en herstel van verzekerbaarheid
Deze twee functies zullen niet langer elektronisch beschikbaar zijn van 15 december tot 04 januari 2024.