Mijn licentie lijkt niet te zijn (her)geactiveerd

Mijn licentie lijkt niet te zijn (her)geactiveerd

Info
Noot: Alleen huisartsen en specialisten betalen voor een licentie bij Medispring (momenteel is de licentie gratis voor andere soorten gebruikers).
Op dit moment hebben paramedici en zorgverleners een gratis licentie.
De vergunning is een jaar geldig vanaf de datum van afgifte.
Na deze periode heeft u 45 dagen de tijd om uw licentie in orde te maken.

Als na bevestiging door ons dat uw licentie is (her)geactiveerd dit niet het geval blijkt te zijn in uw versie van Medispring, kunt u in dit geval verbinding maken met de webversie van Medispring via het adres https://app.medispring.be en kopieer de licentie die op deze versie aanwezig is.
Dit probleem kan zich voordoen in de volgende gevallen:

  1. Geval 1: uw organisatie gebruikt een server (waarop Medispring is geïnstalleerd).
  2. Geval 2: uw RIZIV-nummer komt voor in verschillende databases, dit is het geval als u in verschillende structuren werkt of gewerkt hebt.

Hoe kopieer je een licentie van de ene database naar de andere?

In dit geval moet u alle inhoud kopiëren die aanwezig is in het veld "Geef uw licentienummer" en al deze inhoud in hetzelfde veld plakken in de account die een licentieprobleem veroorzaakt.

Stap 1: kopieer de licentie van de eerste database

  1. Maak verbinding via een browser (bijvoorbeeld Google Chrome) met de webversie van Medispring op https://app.medispring.be.
  2. Voer uw gebruikelijke login en wachtwoord in
    .
  3. Klik op de initialen linksonder om je gebruikersbeheer te openen

  4. Klik op LICENTIE
  5. Kopieer ALLE inhoud aanwezig in het veld (CTRL+a)  "Geef uw licentienummer"  en plak alle inhoud bijvoorbeeld in kladblok of een ander programma (ex Word)

Stap 2: Plak de licentie in een andere database

  1. Open de Medispring die het licentieprobleem veroorzaakt en die aanwezig is op uw computer
  2. Voer uw gebruikelijke login en wachtwoord in
  3. Klik op de initialen linksonder om je gebruikersbeheer te openen
  4. Klik op LICENTIE
  5. Kopieer/plak de hele licentieregel (2) die je eerder bijvoorbeeld hebt geplakt in je kladblok of een ander programma (bijv. Word).

  6. Klik vervolgens op VALIDEREN EN UPDATEN (2). De licentie wordt geactiveerd.
    Er kan een foutmelding verschijnen. In dat geval verbreek je gewoon de verbinding met Medispring en maak je opnieuw verbinding, waarna de licentie wordt geactiveerd. 

Info
Let op:
  1. Als een arts al een Medispring licentie heeft, is zijn licentie geldig voor al zijn Medispring accounts.
    In dit geval moet je kopiëren alle inhoud in het veld "Geef uw licentienummer"  en plakken alle inhoud in hetzelfde veld in de nieuwe account.
    Klik dan op VALIDEREN EN UPDATEN.


  2. Voor artsen (en mogelijk andere gebruikers) van wie de licentie nog niet is gefactureerd en betaald in 2022, kunnen "proeflicenties" nog steeds in de lijst verschijnen, soms met een vervaldatum die al verstreken is.
Notes
Neem voor alle problemen met betrekking tot licenties en facturering contact met ons op via facturation@medispring.be Vermeld duidelijk je probleem of verzoek. Het accountteam neemt dan zo snel mogelijk contact met je op. Support is niet in staat om problemen met licentiefacturen te behandelen.
Natuurlijk, als het een noodgeval is (bijvoorbeeld in het geval van een geblokkeerde account), neem dan contact op met support.

    • Related Articles

    • Hoe definieer ik het factuuradres voor mijn Medispring-licentie?

      Alle gebruikers moeten een factuuradres opgeven voor de licentie (zelfs als het Medisch Huis of de praktijk betaalt voor de dokterslicentie). Elke gebruiker moet in zijn Medispring-account aangeven wie de factuur voor zijn Medispring-licentie moet ...
    • Hoe wordt uw licentie geactiveerd?

      Alleen huisartsen en specialisten betalen een licentie voor Medispring (momenteel is de licentie gratis voor andere soorten gebruikers). Paramedici en onthaalmedewerkster(s) hebben momenteel een gratis licentie. De licentie is één jaar geldig vanaf ...
    • Een bestaand factuuradres (voor de licentie) instellen in uw profiel

      Als er al een factuuradres (voor de Medispring-licentie) bestaat binnen uw praktijk, kunt u dit direct toewijzen vanuit uw gebruikersprofiel. Open uw "Gebruikersgegevens" door op de stip linksonder in uw Medispring-scherm te klikken: Selecteer ...
    • Wat moet er gedaan worden om een nieuwe HAIO te integreren?

      Als u een nieuwe assistent in dienst neemt, moet u beshikken over zijn voor- en achternaam, zijn INSZ-nummer en zijn RIZIV-nummer beshikken. Anders kan zijn licentie niet worden geactiveerd . In dit artikel vindt u de 2 stappen die u moet volgen: ...
    • Hoe deelt u uw database als vervanging?

      Met Medispring kunt u uw database gratis delen met een collega tijdens uw vakantie of zwangerschapsverlof. De collega gebruikt de webversie, dus hij/zij hoeft niets op zijn computer te installeren. Om verbinding te maken, moet hij/zij een webbrowser ...