Probleem bij het aanmaken en afsluiten van abonnementen in juni 2025

Probleem bij het aanmaken en afsluiten van abonnementen in juni 2025

Zoals u wellicht heeft gemerkt, heeft een informaticaprobleem ervoor gezorgd dat u uw patiënten niet kon inschrijven voor het forfait voor de maand juni 2025.
Dit betreft enkel inschrijvingen die tussen 13 en 25 juni 2025 in Medispring zijn uitgevoerd.
Na onderzoek door ons ontwikelaar is het probleem opgespoord en onmiddellijk opgelost.

Wat betreft het afsluiten van abonnementen: dit wordt automatisch opgelost tijdens de volgende verzekerbaarheidscontrole aan het begin van de maand (MDA).

Wij verzekeren u dat alle ziekenfondsen de aanmeldingen en afmeldingen wel degelijk hebben ontvangen.
Alle abonnementen zullen dus correct worden betaald en zullen worden gefactureerd in de facturatie van augustus in plaats van die van juli (hoe factureer ik vorige maanden? ).
Ter herinnering, uw abonnementen zijn twee jaar lang factureerbaar. 

Het aanmaken van abonnementen is weer volledig operationeel.
Inschrijvingen die tussen 13 en 25 juni 2025 zijn echter niet in Medispring opgenomen.

Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak. 

We hebben de patiëntenlijst nodig om wijzigingen in uw database door te voeren en ervoor te zorgen dat alles in orde is.
Daarom vragen wij u om ons de gegevens van uw contractregistratie die tussen 13 en 25 juni 2025 zijn uitgevoerd, deze aan ons doorgeven. 

Gelieve hiervoor uiterlijk op 15 juli de Excel-tabel (te downloaden onderaan deze FAQ) terug te sturen naar support@medispring.be.

Gegevens die nodig zijn voor registratie: 
- het INSZ-nummer van de patiënt
- de datum van ondertekening van het contract
- de ingangsdatum van de verzekering
- de proefperiode (indien van toepassing)
- het type forfait (MKI)
- het type handtekening 
o lezen van de identiteitskaart
o OF handtekening op papier
o OF het inlezen van de identiteitskaart van de wettelijke vertegenwoordiger 
o OF handtekening op papier door de wettelijke vertegenwoordiger

Wij bieden u nognaals onze oprechte excuses aan voor het ongemak en wij verzekeren u dat onze medewerkers alles in het werk stellen om de situatie zo snel mogelijk te regulariseren en u een kwaliteitsvolle dienstverlening te bieden.


Hoogachtend, Medispring Support

    • Related Articles

    • Automatische opening ingave nomenclatuurcodes (eFact, eAttest) bij afsluiten contact

      Inleiding Vanaf versie 3.1.3 is het mogelijk om de automatische opening van het scherm voor de ingave van de nomenclatuurcodes (voor eFact, eAttest, statistieken) te activeren wanneer een nieuw contact wordt gesloten. Tevens kan per type contact een ...
    • Uitgaand document met gegevens van de patiënt en het contact

      Vooraf De type documenten / sjablonen voor uitgaande documenten moeten eerst gedefinieerd worden via "Instellingen", cf. https://support.medispring.be/portal/nl/kb/articles/type-documenten-aanmaken-of-wijzigen Document aanmaken Klik in een MSOAP ...
    • Een patiënt aanmaken of wijzigen

      Patiënten kunnen op 2 manieren worden aangemaakt: Handmatig Met een ID-kaart uitlezen Patiënt handmatig aanmaken Klik op de "+" helemaal rechtsboven in het Medispring-scherm: Als u het INSZ van de patiënt hebt, voer het dan in (zonder spaties, punten ...
    • Hoe een nieuwe gebruiker aanmaken ?

      Enkel gebruikers met de rol Administrator (Beheerder) kunnen nieuwe gebruikers aanmaken. Momenteel is enkel voor artsen een licentie nodig. Dit wordt gedetecteerd op basis van hun RIZIV nummer. Deze kunnen in principe altijd al starten met een ...
    • Forfait facturen controleren en genereren van patiënten voor afgelopen periodes

      Het is mogelijk om forfaitaire facturen te genereren voor periodes tot 2 jaar vanaf de huidige datum. Er zijn twee manieren om forfaitaire facturen te genereren in MediSpring: de “automatische” manier en de “handmatige” manier. Met “automatisch” ...