Rollen/Toegangsrechten toekennen aan gebruikers
Enkel gebruikers met een "Beheerder" of "Gebruikersbeheerder" rol, kunnen de rollen/toegangsrechten van de andere gebruikers wijzigen.
Kies in de groene navigatiebalk aan de linkerkant, het tandwieltje en dan "Gebruikers":
Klik op de gebruiker die je wil wijzigen, en in het veld "Rollen", verwijder of voeg een of meer rollen toe:
De beschikbare rollen/toegangsrechten
De vertalingen van de rollen zijn momenteel wat ongelukkig.
Hieronder in de vorm "huidige naam" / "verbeterde naam"
Beheerder
- Toegang tot de lijst van gebruikers, wijzigen rollen/toegangsrechten, aanmaken nieuwe gebruikers
- Toegang tot de instellingen
- Toegang tot de opvolging van de prestaties
- Geen toegang tot de medische gegevens
Zorgverstrekker
- Toegang tot de medische gegevens
- Wel toegang tot de agenda en de administratieve gegevens
Onthaalmedewerker
- Geen toegang tot de medische gegevens
- Enkel toegang tot de agenda en de administratieve gegevens
Gebruikersbeheerder
- Toegang tot de lijst van gebruikers, wijzigen rollen/toegangsrechten, aanmaken nieuwe gebruikers
- Geen toegang tot de medische gegevens
- Geen toegang tot andere instellingen
- Geen toegang tot de opvolging van de prestaties
Voorschrijver
- Is optionele bijkomende rol voor een "Onthaalmedewerker"
- Kan geneesmiddelenvoorschriften klaar zetten voor een arts die ze nog moet verzenden / afdrukken
- Geen toegang tot de medische gegevens
- Deze rol nooit toekennen aan artsen !
Deze rollen/toegangsrechten zullen geleidelijk aan nog verfijnd worden.
Related Articles
Agenda delen, toegangsrechten instellen
Standaard kan iedereen enkel zijn eigen agenda zien en beheren. Je moet andere gebruikers dus eerst toegang geven tot je agenda Dit kan je in de agenda instellen via de knop "Beheer agenda": Je krijgt dan de lijst van alle andere gebruikers van de ...
Medicatie linken aan zorgelement
Elk subcontact kan gekoppeld worden aan een zorgelement (zie het artikel "een contact koppelen aan een zorgelement") Wanneer een subcontact aan een zorgelement wordt gekoppeld, worden automatisch alle gegevens (diensten) van dit subcontact aan dit ...
Laboresultaten en rapporten niet automatisch gelinkt aan patiënt
Soms worden laboresultaten en rapporten niet automatisch gelinkt aan de patiënten, terwijl de patiëntengegevens wel in het bericht wel aanwezig zijn. Wij hebben hier tot nu toe volgende oorzaken gevonden: indien het plots voor veel patiënten ...
Worden wijzigingen aan de administratieve gegevens in Pricare meegenomen bij de 2de migratie ?
Ja, wijzigingen aan de administratieve gegevens in Pricare (na de 1ste migratie naar Medispring), bv. m.b.t. , adres, telefoonnummer, opmerkingen zullen bij de 2de/vervolledigende migratie worden overgenomen in Medispring. Opgepast: de eID gegevens ...
Documenten ontvangen via eHealthbox manueel (her)importeren, bv. omdat ze verdwijnen na linken aan patiënt
Wanneer ? De inhoud van eHealth bericht (rapport of laboresultaat) plots niet meer wordt afgebeeld, onmiddellijk nadat het aan een patiënt werden toegewezen BELANGRIJK: dit probleem doet zich voor wanneer het bericht werd ontvangen via de ...