TRIO notificaties - Terug-naar-werk - in de eHealthbox
Inleiding
In het kader van de inspanningen om langdurig zieken terug aan het werk te krijgen, heeft het RIZIV een webapplicatie ontwikkeld, "TRIO" genaamd, om de communicatie tussen de huisarts, de adviserend geneesheer en andere betrokkenen te vergemakkelijken. In een eerste fase, wanneer een huisarts actie moet ondernemen voor zijn patiënt, ontvangt hij een notificatie in zijn eHealthbox.
Volgens onze laatste informatie kunnen vanaf maandag 24 februari 2025 TRIO-meldingen naar de huisartsen gestuurd worden.
Instructies
- TRIO notificaties komen via de eHealthbox. Ze zijn te herkennen aan de afzender “TRIO”, het onderwerp “TRIO Terug-naar-werk” en een vaste toelichtende tekst.
Ze bevatten niet de naam van de patiënt (keuze van de overheid), maar een link die u naar de TRIO webapplicatie brengt, waar u kan zien om welke patiënt het gaat.

- Als u al een actieve eHealth-sessie in Medispring hebt, hoeft u niet meer in te loggen om toegang te krijgen tot de Trio-webtoepassing, maar moet u nog wel uw “Arts”-profiel bevestigen (de autoriteiten werken aan verbetering hiervan).

- U wordt dan rechtstreeks doorgestuurd naar de notificatie met de aanvraag van de adviserend geneesheer of andere betrokken partij. U kan het NISS-nummer van de betrokken patiënt al zien. Maar het gemakkelijkst om de naam van de patiënt te zien is te klikken op “Terug naar traject/patiënt”.

- Voor de rest is de toepassing relatief intuïtief. Gelieve het te verkennen. U kunt reageren op vragen van de adviserend geneesheer of andere betrokken partijen, met de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen.
Helemaal onderaan deze pagine kan u de gebruikershandleiding vinden.

- Terug in Medispring koppelt u de notificatie aan de patiënt om deze als "verwerkt" te markeren.


- Net als voor rapporten en laboresultaten geeft een groene stip aan dat de melding is toegewezen en verschijnt de naam van de patiënt in de lijst van berichten.

- Van zodra uw eHealthbox een niet-toegewezen (nieuwe) TRIO-melding bevat, dit wordt aangegeven door een blauwe “T” op de eHealthbox knop:

Goed om te weten
- Directe link naar de Trio web applicatie: https://www.trio.fgov.be/
- Om toegang te krijgen tot het dossier van een patiënt op de TRIO web applicatie, moet u een therapeutische relatie hebben met de patient.
Anders krijgt u deze melding:

- In uw eHealthbox kunt u alle TRIO meldingen vinden door te zoeken op “trio”.

- De melding bevat ook een link (in het groen) naar de webapplicatie. Dit biedt niet de automatische aanmelding op basis van uw eHealth-sessie in Medispring. In dit geval moet u zich nog steeds identificeren, bijvoorbeeld via ItsMe.

- Bij de allereerste aanmelding en na een afmelding vanuit de TRIO web applicatie, moet u ook opnieuw "Toestaan" dat de TRIO web app toegang krijgt tot een aantal eHealthdiensten

- Op de website van Riziv hebben we nog geen specifieke informatie gevonden over de nieuwe TRIO applicatie.
Een uitleg over de verschillende mogelijke patiënttrajecten is wel te vinden op: https://www.riziv.fgov.be/nl/thema-s/socio-professionele-re-integratie
- Als u vragen hebt of hulp nodig hebt met het Trio-platform, kunt u contact opnemen met de gebruikersondersteuningsdienst van eHealth:
- Contactformulier: https://www.ehealth.fgov.be/ehealthplatform/nl/contact
- T elefoonnummer: 02/788.51.55 maandag tot vrijdag van 7u tot 20u
- E-mailadres: support@ehealth.fgov.be
Related Articles
Handmatig berichten importeren in uw eHealthBox
U kunt een bestand handmatig importeren in Medispring. Deze procedure wordt soms gebruikt als u bijlagen downloadt naar uw computer vanuit uw eHealtbox (niet Medispring) of van een andere locatie. in healthOne formaat: het wordt onmiddellijk ...
Een bericht verzenden via de eHealthbox
Inleiding Via de eHealthbox kunnen individuele zorgverstrekkers en wijkgezondheidscentra (WGCa) op een veilige wijze berichten met elkaar uitwisselen. Hiervoor moet eerst het eHealth certificaat van de zorgverstrekker of van het WGC geconfigureerd ...
eHealth berichten ontvangen en verzenden via de eHealthbox
Inleiding Wanneer u bent aangemeld met een actieve eHealthsessie, worden de berichten die toekomen in uw "eHealthbox" (bij eHealth) automatisch om de 15 minuten in Medispring "Inbox" binnengehaald. Dit werkt voor alle zorgverstrekkers die over een ...
Update naar electron 3.3.35 op de servers
Update 18/10 Let op: het installeren van deze nieuwe versie veroorzaakt zware indexering, waardoor de server overbelast raakt. We raden je aan om dit op een avond te doen, bij voorkeur op een vrijdagavond of in het weekend. Inleiding Een nieuwe ...
Bestemmelingen in dubbel in eHealthbox
Wanneer In de eHealthbox kunnen sommige bestemmelingen plus dubbel staan. Instructies Zoek de bestemmeling op bij de "Betrokkenen". Hij bestaat er wellicht dubbel: nl éénmaal als "gebruiker" (met hangslot in kolom verwijderen" en andermaal als ...