Uurrooster / beschikbaarheden instellen

Uurrooster / beschikbaarheden instellen

Na het definiëren van de types afspraken op praktijk/centrum niveau (en eventueel van de sites/vestigingen van uw praktijk), kan je je uurrooster/beschikbaarheden in je agenda instellen. 

Ga in de agenda naar "Beschikbaarheid ..."

mceclip0.png

 

Kies de persoon waarvoor je het uurrooster wil definiëren/aanpassen (indien andere gebruikers jouw hiervoor toegangsrechten hebben gegeven, kan je hier deze personen kiezen):

mceclip1.png

 

Klik op mceclip2.png 


Geef het een naam, wijzig de data indien nodig (bijv. schema voor de kerstperiode) en klik dan op "Een element aan het uurrooster toevoegen". Nota: Verschillende uurroosters kunnen elkaar overlappen !

mceclip3.png

 

mceclip5.png

 

Klik in het vak "Dag(en) en selecteer de dagen waarop je een beschikbaarheid wil toevoegen:

mceclip6.png

Selecteer de uren waarop je een beschikbaarheid wil toevoegen (je kan hier meerdere sloten ingeven, bv. van 8 tot 12 en dan van 13 tot 17).

mceclip7.png

 

Laat de Herhaling op "Elke week" (de andere optie werkt momenteel niet goed/onvoorspelbaar)

mceclip8.png

 

Selecteer het type afspraak dat op deze tijdstippen mogelijk is.
(Via de + wordt de lijst van de  types afspraken geopend, waar u een nieuw type kan toevoegen)
mceclip9.png

 

Bepaal de locatie waarop de afspraak zal doorgaan. Consultatie (in de praktijk) of (huis)Bezoek.
Voor huisbezoeken zal het adres van de patiënt in de afspraak en in de agenda getoond worden. 

Voor Consultatie kan je eventueel bepalen op welke vestiging, wat dan eveneens in de afspraak zal getoond worden. 

mceclip11.png

 

Klik op "Bijwerken" of "Toevoegen"

mceclip12.png

Je kan zo het uurrooster opbouwen door verschillende elementen toe te voegen.

mceclip13.png

Klik op het einde op "Uurrooster registreren" 

mceclip14.png

 

En controleer het resultaat in de agenda !

TIPS:

  • Schakel over naar WEEK modus voor 1 zorgverstrekker
  • Scroll door een aantal weken; hierbij keert hij telkens terug naar het huidige uur, waardoor je de toegevoegde beschikbaarheden soms niet zien, scroll dan telkens naar boven of beneden
  •  

mceclip16.png




    • Related Articles

    • Agenda delen, toegangsrechten instellen

      Standaard kan iedereen enkel zijn eigen agenda zien en beheren. Je moet andere gebruikers dus eerst toegang geven tot je agenda Dit kan je in de agenda instellen via de knop "Beheer agenda": Je krijgt dan de lijst van alle andere gebruikers van de ...
    • Instellen van de printers

      Instellen van de printers Bij het afdrukken van voorschriften en arbeidsongeschikheidsattesten kan je kiezen uit klein of groot formaat (DL of A4) en kan je vragen om deze keuze op te slaan voor de volgende keer: Deze vraag wordt slechts één keer ...
    • eHealth certificaat instellen en verbinden

      Nota's: Voor het aanvragen/hernieuwen/intrekken van eHealth certificaten: Surf naar Beheer van de eHealth-certificaten, meer bepaald de 4 stappen onder "Hoe invullen/gebruiken": Ingeval van problemen gelieve contact op te nemen met het contactcentrum ...
    • Labo aanvragen: link naar de website van een lab instellen

      Labo aanvragen: link naar de website van een lab instellen Belangrijk Volgende labos kunnen nu worden ingesteld: Als u met een ander lab werkt, kunt u uw verzoek naar support sturen met de url, parameters en login van een test account, zodat de ...
    • Instellen eLabo voor lokaal geïnstalleerde labo applicaties, bv. MD6

      Updates 8/11/2021: "Er is zonet een nieuwe versie (3.1.5.09) gereleased van MD6 die de issues met adres-huisnummer-postbus oplost." Inleiding De installatie en configuratie van de labo applicatie is geen onderdeel van deze instructies (enkel de ...