Verschil in aantal eHealthbox berichten via electron en app.medispring.be

Verschil in aantal eHealthbox berichten via electron en app.medispring.be

Wat je kan vaststellen: een verschillend aantal berichten via Medispring Desktop "electron" en via bv. app.medispring.be, bv.

mceclip0.png

De verklaring:

  • de (meeste) berichten komen via electron binnen, omdat de (meeste) artsen via electron zijn verbonden, en worden vanaf dan op de achtergrond naar de cloud (bv. app.medispring.be) gesynchroniseerd...
  • zolang niet alles gesynchroniseerd is, zijn er die verschillen,
  • dit kan even kan duren, o.a. wanneer
    • veel berichten ineens binnenkomen, bv. na het weekend, 
    • veel berichten bijlagen bevatten (bv. laboresultaten, rapporten) of er berichten met zware bijlagen zijn (bv. PMF)
    • dit samenvalt met een zware belasting van de cloud, bv. samen met uitrol nieuwe versie, of haperingen van de cloud (die er deze ochtend ook heel even zijn geweest)

Wat doen ? 

  • Niets: gewoon even wachten en in principe verdwijnt dat verschil vanzelf na maximum een paar uren
  • Indien het probleem langer blijft, belangrijker wordt, te frequent is en ook voorkomt buiten de hierboven vermelde gevallen, neem contact op met support@medispring.be   

 

    • Related Articles

    • eHealth berichten ontvangen en verzenden via de eHealthbox

      Inleiding Wanneer u bent aangemeld met een actieve eHealthsessie, worden de berichten die toekomen in uw "eHealthbox" (bij eHealth) automatisch om de 15 minuten in Medispring "Inbox" binnengehaald. Dit werkt voor alle zorgverstrekkers die over een ...
    • Handmatig berichten importeren in uw eHealthBox

      U kunt een bestand handmatig importeren in Medispring. Deze procedure wordt soms gebruikt als u bijlagen downloadt naar uw computer vanuit uw eHealtbox (niet Medispring) of van een andere locatie. in healthOne formaat: het wordt onmiddellijk ...
    • Laboresultaten en rapporten via eHealthbox: Medispring vs Pricare

      Hoe werkt Medispring ? Een kopie van de berichten uit de eHealthbox van de arts wordt om de 15 min opgehaald van zodra deze aangemeld is met een actieve eHealthsessie. Nieuwe berichten worden dus niet ontvangen voor artsen die afwezig zijn ! De ...
    • Gewiste berichten die terugkomen

      Er zijn momenteel 2 mogelijke verklaringen hiervoor geïdentificeerd: Indien het recente berichten betreft (minder dan 7 dagen geleden ontvangen) Deze berichten werden gewist door een andere gebruiker dan de oorspronkelijke bestemmeling (d.i. de ...
    • Een bericht verzenden via de eHealthbox

      Inleiding Via de eHealthbox kunnen individuele zorgverstrekkers en wijkgezondheidscentra (WGCa) op een veilige wijze berichten met elkaar uitwisselen. Hiervoor moet eerst het eHealth certificaat van de zorgverstrekker of van het WGC geconfigureerd ...