De bankrekening “HAIO” instellen

De bankrekening “HAIO” instellen

Het is niet verplicht om een gedeelde bankrekening in te stellen voor HAIO's.

Wanneer een pratijkkopleider alleen werkt met een assistent, is hij/zij niet verplicht om een gedeelde bankrekening in te stellen voor de assistent. Als er geen bankrekening is gedefinieerd , alles wordt dan overgemaakt naar de rekening van de pratijkkopleider zoals gedefinieerd in het profiel van de pratijkkopleider.

In dit geval :  
  • De attesten worden uitgegeven op naam van de pratijkkopleider

  • Wanneer de pratijkkopleider zijn attesten verstuurt, verstuurt hij ook die van de HAIO en komt alles binnen op de bankrekening van de pratijkkopleider

  • De pratijkkopleider heeft zijn rekeningnummer ingevuld in zijn persoonlijk dossier.

Het is dus niet nodig om een rekeningnummer in te voeren op het account van de “HAIO” aangezien dit hetzelfde is.


Aan de andere kant, kunnen groepspraktijken die met meerdere assistenten werken één bankrekeningnummer aanmaken voor alle HAIO's (een gezamenlijke rekening die dan wordt verdeeld tussen de verschillende pratijkkopleiders in verhouding tot het “gebruik” van de assistent). De pratijkkopleiders  moeten dan afspreken op welk rekeningnummer de vergoedingen van de assistent(en) worden gestort.

In dit geval hoeft slechts één van de pratijkkopleiders het gezamenlijke rekeningnummer in te voeren (het zal hetzelfde zijn voor de andere artsen).

Hoe configureer ik het bankrekeningnummer waarop de bedragen voor de door de HAIO's uitgegeven attesten worden gestort? 

Herinnering: Deze bankrekening wordt gebruikt voor alle HAIO's van de praktijk of het medisch centrum? 
  • Een van de artsen klikt op deze initialen in de linkerbenedenhoek

  • Hij opent dan het gedeelte “Facturatie"

  • Hier hoeven ze alleen maar het 2e “HAIO” rekeningnummer in te vullen dan klip op FINANCIËEL GEGEVENS VASTLEGGEN
    NB : het eerste rekeningnummer is het persoonlijke rekeningnummer van de 
    pratijkkopleider



Nu, bij het verzenden van de assistentenattesten (na toepassing van de filter), zal die tweede bankrekeningnummer worden gebruikt door Mycarenet om de kosten te betalen.

Zie “Versturen attesten van de HAIO”.



    • Related Articles

    • Verzenden van de eFact van de HAIO via MyCarenet

      De attesten van de assistent kunnen op 2 manieren verstuurd worden : Ofwel worden de attesten op hetzelfde moment verstuurd als de attesten van de praktijkopleider, aangezien deze laatste ook de zorgverlener is van zijn assistent, en komen de ...
    • eHealth certificaat instellen en verbinden

      Nota's: Voor het aanvragen/hernieuwen/intrekken van eHealth certificaten: Surf naar Beheer van de eHealth-certificaten, meer bepaald de 4 stappen onder "Hoe invullen/gebruiken": Ingeval van problemen gelieve contact op te nemen met het contactcentrum ...
    • Wat moet er gedaan worden om een nieuwe HAIO te integreren?

      Als u een nieuwe assistent in dienst neemt, moet u beshikken over zijn voor- en achternaam, zijn INSZ-nummer en zijn RIZIV-nummer beshikken. Anders kan zijn licentie niet worden geactiveerd . In dit artikel vindt u de 2 stappen die u moet volgen: ...
    • Instellen van de printers

      Instellen van de printers Bij het afdrukken van voorschriften en arbeidsongeschikheidsattesten kan je kiezen uit klein of groot formaat (DL of A4) en kan je vragen om deze keuze op te slaan voor de volgende keer: Deze vraag wordt slechts één keer ...
    • Voorkeuren voor facturatie (eFact en eAttest) instellen

      Om eFact of eAttest te kunnen gebruiken, moet u uw voorkeuren hebben ingesteld. Hoe configureert u uw Financiële gegevens? Klik linksonder op uw initialen Klik op Voorkeuren > Facturatie in "Details van de gebruiker" Klik op het tabblad FINANCIËLE ...