De bankrekening “HAIO” instellen
Het is niet verplicht om een gedeelde bankrekening in te stellen voor HAIO's.
Wanneer een pratijkkopleider alleen werkt met een assistent, is hij/zij niet verplicht om een gedeelde bankrekening in te stellen voor de assistent. Als er geen bankrekening is gedefinieerd , alles wordt dan overgemaakt naar de rekening van de pratijkkopleider zoals gedefinieerd in het profiel van de pratijkkopleider.
In dit geval :
De attesten worden uitgegeven op naam van de pratijkkopleider
Wanneer de pratijkkopleider zijn attesten verstuurt, verstuurt hij ook die van de HAIO en komt alles binnen op de bankrekening van de pratijkkopleider
De pratijkkopleider heeft zijn rekeningnummer ingevuld in zijn persoonlijk dossier.
Het is dus niet nodig om een rekeningnummer in te voeren op het account van de “HAIO” aangezien dit hetzelfde is.
Aan de andere kant, kunnen groepspraktijken die met meerdere assistenten werken één bankrekeningnummer aanmaken voor alle HAIO's (een gezamenlijke rekening die dan wordt verdeeld tussen de verschillende pratijkkopleiders in verhouding tot het “gebruik” van de assistent). De pratijkkopleiders moeten dan afspreken op welk rekeningnummer de vergoedingen van de assistent(en) worden gestort.
In dit geval hoeft slechts één van de pratijkkopleiders het gezamenlijke rekeningnummer in te voeren (het zal hetzelfde zijn voor de andere artsen).
Herinnering: Deze bankrekening wordt gebruikt voor alle HAIO's van de praktijk of het medisch centrum?
Een van de artsen klikt op deze initialen in de linkerbenedenhoek
Hij opent dan het gedeelte “Facturatie"
Hier hoeven ze alleen maar het 2e “HAIO” rekeningnummer in te vullen dan klip op FINANCIËEL GEGEVENS VASTLEGGEN
NB : het eerste rekeningnummer is het persoonlijke rekeningnummer van de pratijkkopleider
Nu, bij het verzenden van de assistentenattesten (na toepassing van de filter), zal die tweede bankrekeningnummer worden gebruikt door Mycarenet om de kosten te betalen.
Zie “Versturen attesten van de HAIO”.
Related Articles
Verzenden van de eFact van de HAIO via MyCarenet
De attesten van de assistent kunnen op 2 manieren verstuurd worden : Ofwel worden de attesten op hetzelfde moment verstuurd als de attesten van de praktijkopleider, aangezien deze laatste ook de zorgverlener is van zijn assistent, en komen de ...
Instellen van de printers
Instellen van de printers Bij het afdrukken van voorschriften en arbeidsongeschikheidsattesten kan je kiezen uit klein of groot formaat (DL of A4) en kan je vragen om deze keuze op te slaan voor de volgende keer: Deze vraag wordt slechts één keer ...
Agenda delen, toegangsrechten instellen
Standaard kan iedereen enkel zijn eigen agenda zien en beheren. Je moet andere gebruikers dus eerst toegang geven tot je agenda Dit kan je in de agenda instellen via de knop "Beheer agenda": Je krijgt dan de lijst van alle andere gebruikers van de ...
Uurrooster / beschikbaarheden instellen
Na het definiëren van de types afspraken op praktijk/centrum niveau (en eventueel van de sites/vestigingen van uw praktijk), kan je je uurrooster/beschikbaarheden in je agenda instellen. Ga in de agenda naar "Beschikbaarheid ..." Kies de persoon ...
Labo aanvragen: link naar de website van een lab instellen
Labo aanvragen: link naar de website van een lab instellen Belangrijk Volgende labos kunnen nu worden ingesteld: Als u met een ander lab werkt, kunt u uw verzoek naar support sturen met de url, parameters en login van een test account, zodat de ...