Verzenden van de eFact van de HAIO via MyCarenet

Verzenden van de eFact van de HAIO via MyCarenet

De attesten van de assistent kunnen op 2 manieren verstuurd worden : 
  1. Ofwel worden de attesten op hetzelfde moment verstuurd als de attesten van de praktijkopleider, aangezien deze laatste ook de zorgverlener is van zijn assistent, en komen de bedragen op de bankrekening van de praktijkopleider.
    Dit is het geval van een praktijkopleider die samenwerkt met een assistent
  2. Of de attesten kunnen apart verstuurd worden, in dit geval kunnen de bedragen op een aparte bankrekening gestort worden. Binnen groepspraktijken kan een “assistent” bankrekeningnummer worden aangemaakt (een gemeenschappelijke rekening voor alle assistenten in de praktijk).
    Als u de attesten van de assistenten op een andere rekening wenst te laten storten, Zie artikelDe bankrekening “HAIO” instellen
    In dit geval het opsturen naar de ziekenfondsen MOET apart gemaakt worden van de praktijkopleider, zodat het geld op deze “assistent” rekening wordt gestort.

Hoe kan ik het apart versturen?



  1. Ga naar beheren facturen (1)
  2. Klik op TE VERSTUREN in “ eFact facturen” (2)
  3. In de kolom “Assistent” klip op de 3 puntjes (3)
  4. Klik op FILTEREN (4)
  5. Vink “Assistent” aan (5)
  6. Klik op FILTEREN (6)
In deze fase worden alleen de attesten van de assistenten weergegeven en hoeft u ze alleen nog maar te versturen.

Zoals bij alle eFacts,  de attesten die niet zijn gecontroleerd door eTar, zijn aangeduid met een rood kruis en worden niet automatisch geselecteerd.


U kunt op  klikken om het te bewerken en de eTar validatie aan te brengen, of vink ze handmatig aan en verstuur ze zonder eTar validatie (niet aanbevolen).

Let op: de praktijkopleider kan zijn of haar eigen eFacten niet versturen omdat er maar slechts één zending per dag naar de ziekenfondsen mag verstuurd worden.
Dus moet hij/zij dit de volgende dag doen.