Een PMF bestand importeren in Medispring
Inleiding
Instructies
- Gebruik hiervoor Medispring desktop "electron" (minstens versie 2.1.50 van electron en versie 2.9 van Medispring, zie hierover deze faq), met lokale database op de werkpost (volledige stand alone versie).
- Neem contact op via support@medispring.be voor installatie hiervan op een werkpost (vereist krachtige werkpost met SSD met nog voldoende vrije ruimte)
- Voor kleine dossiers (tot 50 à 75 contacten) kan het ook lukken via Medispring electron met lokale server, of via app.medispring.be, o.a. afhankelijk van de belasting, dus best buiten de werkuren.
- Er wordt nog gewerkt opdat het ook voor grote dossier zou lukken via Medispring electron met een lokale server...
- Indien het een PMF export uit Medispring betreft, vraag een export met versie 2.9
- TIP: de datum van de export staat in de naam van het bestand, en zou na 6 december 2021 moeten zijn
- Klik op het mapje, rechtsboven (tussen de + voor het toevoegen van een nieuwe patiënt en de knop eID)
- Selecteer het te importeren .xml bestand
- Je ziet dan even de volgende melding:
TIP: Als je naar "Lijst van patiënten" gaat, zie deze melding tot wanneer de import voltooid is
- Wanneer de import voltooid is, verschijnt dit ook even in een melding
(en verdwijnt de melding bij de lijst van patiënten)
- Je kan de geïmporteerde patient dan opzoeken, bv. via het zoekvak rechtsboven
Goed om te weten:- Na een eerste import, heb je gewoon een dossier op naam van de patiënt (zonder melding m.b.t. import via PMF)
- Na een import voor een patiënt die reeds in Medispring bestaat, krijg je een 2de dossier, op naam van de patiënt + (IMPORTEREN PMF). Zo kan je beide dossiers vergelijken.
- Indien het reeds bestaande dossier het resultaat was van een mislukte import, waarin nog geen gegevens (door andere gebruikers/zorgverstrekkers) werden toegevoegd, kan je dit eventueel "verwijderen" door de naam te veranderen en op inactief zetten, en dan in het nieuw geïmporteerde dossier de melding (IMPORTEREN PMF) verwijderen.
- Anders kan je best beide dossier samenvoegen, zie deze faq.
- Bij foutmelding of indien het niet lukt, stuur een mail naar support@medispring.be met als titel "PMF import probleem", met:
- Indien de PMF afkomstig is van een andere Medispring wgc:
- de naam van het wgc en het dossiernummer van de patiënt in dat wgc.
- Anders
-
- TIP: als alternatief kan je ondertussen ook de belangrijkste gegevens van de patiënt overbrengen
- via export en import van de Sumehr.
Related Articles
Patiëntenbestanden exporteren waarvan ik het GMD heb
Patiëntenbestanden exporteren waarvan ik het GMD heb Medispring biedt de mogelijkheid om patiëntbestanden te exporteren, bijvoorbeeld om ze naar een collega te sturen die ze in zijn eigen medische software importeert, of om ze opnieuw te importeren ...
Type-document exporteren naar een json bestand
WAARSCHUWING: in de electron versie van Medispring is er momenteel een bug, waardoor bij het opslaan van het .json bestand een bericht "een app zoeken in de Microsoft store verschijnt" en het bestand niet bewaard kan worden. Ondertussen moeten type ...
Sumehr importeren
Inleiding Een Sumehr importeren kan nuttig zijn voor nieuwe patiënten, oa. wanneer er geen PMF beschikbaar is of er problemen zijn met het importeren van de PMF. Een Sumehr bevat minder informatie, bv. niet alle contacten, maar in principe wel ...
Handmatig berichten importeren in uw eHealthBox
U kunt een bestand handmatig importeren in Medispring. Deze procedure wordt soms gebruikt als u bijlagen downloadt naar uw computer vanuit uw eHealtbox (niet Medispring) of van een andere locatie. in healthOne formaat: het wordt onmiddellijk ...
Voorgedefinieerde type documenten importeren
Context: in een contact kan via de + in het vak P een uitgaand document aanmaken waarin automatisch gegevens m.b.t. de (gezondheid van de) patiënt opgenomen worden. Je kan dan - aan de linkerzijde - kiezen uit verschillende type documenten / ...