Forfait-inschrijving in Beoogo invoeren, raadplegen en wijzigen

Forfait-inschrijving in Beoogo invoeren, raadplegen en wijzigen

Forfait-inschrijving in Beoogo invoeren, raadplegen en wijzigen

Inleiding

Zie eerst:

Instructies

  1. Dankzij de integratie wordt in het patiëntendossier een extra "Beoogo" knop zichtbaar, bv.
    mceclip3.png


    De kleur van de wereldbol geeft aan:
    mceclip2.pngProbleem met verbinding met Beoogo > Uit Medispring afmelden en opnieuw aanmelden
    mceclip1.pngPatiënt bestaat niet in Beoogo
    mceclip5.pngNiet in forfait
    In afwachting start forfait of afwachting einde forfait
    In forfait
    mceclip0.pngNog in forfait, maar in afwachting einde forfait
    mceclip5.pngNiet meer in forfait


  2. Inschrijven
      • indien de patiënt nog niet in Beoogo bestaat ( mceclip1.png )
        • >  eerst synchroniseren via de administratieve fiche  !
      • klik op de grijze Beoogo knop   mceclip5.png
      • Controleer de gegevens in onderstaand scherm, pas aan indien nodig, en klik op "Versturen".  OPGEPAST: dit zal onmiddellijk ook de online inschrijving doen via Mycarenet !

        mceclip6.png


          • "Type abonnement" (MKI): wordt bij Beoogo geregistreerd, en zal worden gebruikt voor de facturatie (de inschrijving via Mycarenet houdt hier geen rekening mee). 
          • "Begindatum van nieuwe administratieve status" = Inschrijvingsdatum ;-). 
          • "Begindatum forfait": wordt in feite niet doorgegeven aan Mycarenet, is standaard 1ste van de volgende maand, tenzij proefperiode (zie volgend punt)
          • "Proefperiode": J/N wordt met de online inschrijving meegestuurd, Mycarenet verlaat dan automatisch de startdatum van het forfait met 3 maand. 
          • "Papieren inschrijving": het afdrukken en/of met eID ondertekenen van het inschrijvingsformulier moet binnen Beoogo worden afgehandeld. Hiervoor moet je de patiënt apart opzoeken in Beoogo (dit wordt later nog verbeterd)
          • "Opmerking": het is nog niet duidelijk waar dit eventueel in Beoogo zichtbaar is, maar het is wel zichtbaar wanneer je de forfaitgegevens raadpleegt vanuit Medispring, zie schermafbeelding bij punt 4 hieronder.

      • Na enkele seconden zal de wereldbol oranje worden (in afwachting start forfait).

      • Indien de patiënt per vergissing werd ingeschreven, of van gedachte verandert, kan je de inschrijving met onmiddellijke ingang annuleren zolang het forfait niet is gestart (klik op de oranje wereldbol en dan de knop "Abonnement opzeggen". 

      • Het afdrukken/elektronisch ondertekenden van de inschrijvingsdocumenten kan je dan in Beoogo verder afhandelen. 

  3. Raadplegen van de forfaitgegevens:
      • Klik op de wereldbol.
        Opgepast: venster sluiten via x of "Annuleren", groene knop onderaan is voor "Uitschrijven" !
        mceclip4.png

  4. Uitschrijven van de patiënt
      • Nota: anders dan voor het inschrijven, waarbij het wel voordelig is om de patiënt eerst aan te maken en dan te synchroniseren naar Medispring, is er voor het uitschrijven geen groot voordeel en ook geen noodzaak om dit vanuit Medispring te doen.  Je mag de patiënt dus ook evengoed rechtstreeks in Beoogo uitschrijven .
      • Klik op groene wereldbol, geef in onderstaand scherm aan of het een beslissing van de patiënt is of van de dokter (=het medisch huis), alsook de  reden van uitschrijving via de keuzelijst  "Justification de fermeture", en klik op "Uitschrijven". De einddatum wordt automatisch aangepast ifv wie de uitschrijving vraagt.  De rol van het vrije tekst-veld "reden van uitschrijven" is nog niet duidelijk, wellicht moet dit verdwijnen. 
        mceclip3.png

      • Het afdrukken van uitschrijvingsdocumenten kan je desgevallend ook nog in Beoogo verder afhandelen. 

      • Een uitgeschreven patiënt kan je opnieuw inschrijven via een klik op de rode wereldbol en dan de knop "Opnieuw inschrijven".

    • Related Articles

    • Nieuwe tarieven voor forfait invoeren

      Doel: Hoe de nieuwe tarieven die door het RIZIV zijn doorgegeven voor de verschillende forfaits in Medispring in te voeren. Let op: Bij het toevoegen van een nieuw tarief gecommuniceerd door het RIZIV, moet u ALTIJD een datum invoeren die begint op ...
    • eFact-verzendnummers wijzigen

      Wanneer u eFact verzendt, worden de attesten genummerd van 1 tot 999. Er is slechts één verzending per dag toegelaten. Zendingen met hetzelfde nummer worden systematisch geweigerd: dit kan het geval zijn als u in eFact factureert vanuit verschillende ...
    • Hoe wijzig ik mijn gebruikersbestand (gegevens, login, wachtwoord, enz.)?

      U kunt uw gebruikersgegevens op elk moment wijzigen. U kunt uw RIZIV-nummer, uw wachtwoord, uw login, uw facturatiegegevens, uw weergavevoorkeuren, enz. wijzigen. Als u uw persoonlijke gegevens wenst te wijzigen of aanvullen, klikt u op het vakje met ...
    • Synchroniseren van nieuwe patiënten en wijzigingen aan administratieve gegevens naar Beoogo.

      Inleiding Zie eerst: Activeren van de synchronisatie naar Beoogo Zie ook: Forfait-inschrijving in Beoogo raadplegen en wijzigen Opgelet De synchronisatie is maar in 1 richting: van Medispring naar Beoogo ! Gegevens die wel aanwezig zijn in Beoogo, ...
    • Forfait facturen controleren en genereren van patiënten voor afgelopen periodes

      Het is mogelijk om forfaitaire facturen te genereren voor periodes tot 2 jaar vanaf de huidige datum. Er zijn twee manieren om forfaitaire facturen te genereren in MediSpring: de “automatische” manier en de “handmatige” manier. Met “automatisch” ...