Synchroniseren van nieuwe patiënten en wijzigingen aan administratieve gegevens naar Beoogo.

Synchroniseren van nieuwe patiënten en wijzigingen aan administratieve gegevens naar Beoogo.

Inleiding

Opgelet

  • De synchronisatie is maar in 1 richting: van Medispring naar Beoogo !
    • Gegevens die wel aanwezig zijn in Beoogo, maar niet in Medispring kunnen bij synchronisatie in Beoogo gewist worden !

Instructies

  • Nieuwe patiënten en wijzigingen aan de administratieve gegevens  worden naar Beoogo gesynchroniseerd (en ook in Medispring opgeslagen) via de knop "Wijzigingen opslaan Beoogo" (in de tabbladen "Algemene informatie" en "Adressen").
    Via de aparte (linkse) knop "Wijzigingen opslaan" worden de wijzigingen enkel in Medispring opgeslagen en blijven de extra of verschillende gegevens in Beoogo ongewijzigd
    mceclip0.png

  • (Nieuwe) patiënten die nog niet in Beoogo bestaan, worden aangegeven met een rood ? op de Beoogo-knop
    mceclip4.png
    Deze moeten eerst via de knop "Wijzigingen opslaan Beoogo" aangemaakt worden ! 

  • Wanneer er een probleem is met de verbinding (bv. na langere inactieve tijd in Medispring), wordt dit aangegeven via een rode ! op de Beoogo-knop,
    mceclip2.png
    Alsook via een melding "Synchronisatie probleem met BEOOGO" bij het opslaan van wijzigingen naar Beoogo.
    mceclip3.png

  • Zonder geldig INSZ (of BIS) nummer blijft de knop "Wijzigingen opslaan Beoogo" inactief
    mceclip5.png

  • Beoogo vereist ook een volledige geboortedatum, zonder deze verschijnt ook de melding "Synchronisatie probleem met BEOOGO"
    mceclip6.png

  • Enkel voor nieuwe patiënten kan in Medispring een dossiernummer ingevuld worden in het veld "Externe identificatie". Indien dit dossiernummer in Beoogo reeds in gebruik is, verschijnt de foutmelding "Folder number is not available". Geef dan een andere dossiernummer in. 
    mceclip0.png
  • Voor patiënten die reeds ook in Beoogo bestaan, en waarvan het veld "Externe identificatie" nog leeg is, kan je het dossiernummer uit Beoogo ophalen via de knop "Beoogo ophalen"
    mceclip1.png

  • Voor Nationaliteit" (en "Land" in tabblad adressen) werkt de synchronisatie enkel indien het land is ingevuld via de keuzelijst. Zie ook Onderhoud "Corrigeer het land van verblijf en de nationaliteit van patiënten naar ISO-landcodes"

  • Voor de synchronisatie van de adressen moeten minstens ingevuld worden: straat en stad, anders krijg je een foutmelding "Invalid address"
    mceclip2.png
    Bij fouten ontstaan er soms dubbele adressen in Beoogo. Deze verdwijnen wanneer je de fouten in Medispring recht zet en opnieuw synchroniseert. 

  • In geval van ongeldige e-mail of telefoon, verschijnt er ook een foutmelding, en zullen ook (sommige) telecom gegevens in Beoogo dubbel of niet aangepast zijn (omdat nu eerst alle telecom gegevens uit Medispring in Beoogo worden toegevoegd en dan de reeds bestaande gewist; echter het wissen gebeurt niet als er een fout is, Voorheen werden eerst alle gegevens Beoogo gewist en dan de gegevens uit Medispring toegevoegd, wat dus verlies van gegevens opleverde bij fouten. De dubbels verdwijnen wanneer de gegevens in Medispring verbeterd worden en er opnieuw gesynchroniseerd wordt
    mceclip9.png

    mceclip10.png
      • Nota: Slechts een beperkt aantal (5?) telefoonnummers en e-mail adressen wordt naar Beoogo gesynchroniseerd (over de verschillende Medispring adressen heen). 

  • Worden nog niet gesynchroniseerd:
      • Burgerlijke stand: is in Beoogo altijd "Alleenstaande"
      • Administratieve nota
      • Geboorteplaats