Onderhoud "Conflicten in documenten oplossen (bijlagen)"
Inleiding
Dit onderhoud heeft als doel problemen op te lossen m.b.t bestanden
- die in Medispring werden opgeladen, en die later niet meer correct afgebeeld kunnen worden. bv. een in een contact opgeladen PDF, waarvan de 1ste pagina niet meer correct wordt afgebeeld
- die in Medispring zijn binnengekomen via het eHealthbox (oa rapporten en laboverslagen), maar die niet aan de betrokken patiënt kunnen toegewezen worden.
- Opgelet: dit onderhoud is geen oplossing voor het probleem van rapporten ontvangen via de eHealthbox, waarvan de inhoud niet meer afgebeeld wordt na het toewijzen aan een patiënt. Dit probleem wordt in deze aparte faq behandeld,
Het wordt aanbevolen om dit onderhoud een eerste keer uit te voeren bij het update van de server n.a.v. het uitrollen van versie 2.7.
Dit onderhoud kan daarna opnieuw uitgevoerd worden, bij probleem, of zelfs preventief bv. 1x per week tot zelfs dagelijks.
Het uitvoeren van dit onderhoud duurt tot een 25-tal minuten en het mag uitgevoerd worden terwijl andere gebruikers actief zijn.
De oorsprong van dit probleem wordt ook nog opgelost in een komende nieuwe versie van Medispring (wellicht met een update naar een nieuwe versie van CouchDB).
Instructies
- Start een Medispring "desktop/electron" op een werkpost en meld aan
(de rol van de gebruiker heeft geen belang)
- Ga naar Instellingen > Onderhoud, selecteer "Conflicten in documenten oplossen (bijlagen)" en klik op "Geselecteerd onderhoud toepassen".
U krijgt dan het scherm dat de vooruitgang toont: laat dit gewoon tot het eind lopen, maar je kan het indien nodig stopzetten.
- Na voltooiing kom je terug op het onthaalscherm
- Via Instellingen > Onderhoud kan je controleren of het onderhoud succesvol is afgelopen
- Indien het niet geslaagd is, of onderbroken moest worden, kan je het onderhoud opnieuw uitvoeren. Dit mag eventueel via een ander gebruikersaccount.
- Optioneel maar sterk aanbevolen: na het uitvoeren van dit onderhoud moeten alle gebruikers hun eHealthbox overlopen en de berichten die nog niet aan een patiënt toegewezen werden (rood bolletje), "opnieuw proberen" toewijzen.
- Nieuw in 2.7.1: Je kan dit voor alle nog niet toegewezen berichten opnieuw proberen in 1 klik, via de knop "Automatisch importeren"
Related Articles
Onderhoud "Importeer Pricare documenten"
Inleiding Met dit onderhoud worden de documenten (specialistenrapporten, laboresultaten, pdf, ...) die met de M2 migratie reeds vanuit Pricare werden gemigreerd, in Medispring zichtbaar gemaakt (vervanging van de contacten "Pricare document to be ...
Onderhoud "Corrigeer vertrouwelijke zorgelementen"
Inleiding Voor sommige zorgelementen is de vertrouwelijkheid in Medispring momenteel onbepaald. Dit lijkt oa het geval te zijn voor redelijk wat zorgelementen gemigreerd uit Pricare. Met versie 2.10.1 werd ervoor gezorgd dat zorgelementen met "Geen ...
Problemen oplossen: verbindingsparameter
Problemen oplossen: verbindingsparameter In geval van traagheid of ontbrekende functionaliteit in de applicatie, is het handig om op het Medispring-verbindingsscherm te controleren welk type verbinding wordt gebruikt. Klik in het inlogscherm op "Meer ...
Voorgedefinieerde type documenten importeren
Context: in een contact kan via de + in het vak P een uitgaand document aanmaken waarin automatisch gegevens m.b.t. de (gezondheid van de) patiënt opgenomen worden. Je kan dan - aan de linkerzijde - kiezen uit verschillende type documenten / ...
Onderhoud "Corrigeer diabetes voortrajecten"
Inleiding Update 19/5: publicatie van een hotfix met een verbeterde versie van dit onderhoud, het is aanbevolen om dit opnieuw uit te voeren. Opgepast, ondanks deze verbetering werkt dit onderhoud nog maar enkel voor de voortrajecten onder een ...