Ongeldig Xpath

Ongeldig Xpath

Wat is de ongeldige xpath-fout?

Om te communiceren met externe diensten, zoals eTar, eAttest, eFact, enz., genereert en formatteert Medispring automatisch berichten die door deze diensten kunnen worden begrepen.

De partij die verantwoordelijk is voor deze transactie is de FreeHealthConnector - FHC.

Als het bericht dat naar de externe dienst wordt verzonden onjuiste of onbekende gegevens bevat, stuurt de externe dienst een foutmelding terug naar het FHC, waarbij idealiter wordt aangegeven waar het probleem zich bevindt (Xpath-ID) en waarom (numerieke foutcode).

Het komt voor dat de FHC niet kan bepalen welke gegevens problematisch zijn op basis van het Xpath die door de externe dienst wordt verstrekt (de Xpath kan onjuist zijn of onbekend bij de FHC). In dat geval geeft de FHC een "Ongeldig Xpath " terug, vaak vergezeld van een numerieke foutcode.

Een niet-uitputtende lijst met fouten vindt u in de PDF die bij dit artikel is gevoegd.

Wat moet ik doen als ik een ongeldige xpath-foutmelding krijg?

De xpath-fout komt meestal overeen met een verkeerde configuratie door de gebruiker, meestal incompatibele opties die niet door de ontiwekelaars zijn 'beveiligd' en die vrij door de gebruiker zijn geselecteerd.

Om dit te corrigeren, moet u uw keuzes bewerken en het document opnieuw indienen.

Warning
Bij de eTar-validatie is het mogelijk dat u een xpath-foutmelding krijgt, wat erop kan wijzen dat de configuratie van uw gebruikersaccount niet correct is of dat er een fout is opgetreden bij de ziekenfonds. In de bijlage bij dit artikel vindt u een niet-uitputtende lijst van mogelijke fouten. Als een fout zich herhaaldelijk voordoet, moet u eerst contact opnemen met de ziekenfonds om het probleem te controleren, omdat Medispring alleen het antwoord van de ziekenfonds weergeeft en de ondersteuning van Medispring het algemeen niet kan helpen bij dit soort problemen.

Info
Zie ook artikel: Xpath fouten of ongeldig Xpath (momenteel alleen beschikbaar in het Frans)
    • Related Articles

    • Voorkeuren voor facturatie (eFact en eAttest) instellen

      Om eFact of eAttest te kunnen gebruiken, moet u uw voorkeuren hebben ingesteld. Hoe configureert u uw Financiële gegevens? Klik linksonder op uw initialen Klik op Voorkeuren > Facturatie in "Details van de gebruiker" Klik op het tabblad FINANCIËLE ...
    • Wat is het verschil tussen een eFact en een eAttest?

      eFact eAttest De patiënt betaalt aan de arts alleen het remgeld (en/of het supplement) en vervolgens betaalt de mutualiteit aan de arts het terugbetaalbare bedrag. Dit is een asynchroon proces. Aanmaken - verzenden - betaling binnen 15 dagen na ...
    • Automatische opening ingave nomenclatuurcodes (eFact, eAttest) bij afsluiten contact

      Inleiding Vanaf versie 3.1.3 is het mogelijk om de automatische opening van het scherm voor de ingave van de nomenclatuurcodes (voor eFact, eAttest, statistieken) te activeren wanneer een nieuw contact wordt gesloten. Tevens kan per type contact een ...
    • Hoe 1/3-betaling (eFAct) verzenden?

      De Efact-facturering wordt asynchroon verzonden, u kunt u eFact maximaal 1 keer per dag verzenden. Wij raden u aan uw eFacts minimaal 1 keer per maand te verzenden, zodat u niet te veel attesten hoeft te beheren in geval van afwijzingen, fouten enz. ...
    • Een eFact-verzending (loten) met fouten verbeteren

      Het betreft een zending die om technische redenen is geweigerd: Ofwel uw identificatiegegevens bevatten een verboden teken, uw KBO-Nr of uw rekeningnummer is onbekend bij de ziekenfonds of andere. In dit geval vindt u de geweigerde attesten in het ...