Voorkeuren voor facturatie (eFact en eAttest) instellen

Voorkeuren voor facturatie (eFact en eAttest) instellen

Om eFact of eAttest te kunnen gebruiken, moet u uw voorkeuren hebben ingesteld.

Hoe configureert u uw Financiële gegevens?

  1. Klik linksonder op uw initialen 


  2. Klik op Voorkeuren > Facturatie in "Details van de gebruiker"

  3. Klik op het tabblad FINANCIËLE GEGEVENS
    Vul het formulier in.
    N.B.: Als u assistent bent, moet u het rekeningnummer, de BIC en IBAN van de opleidingsbegeleider noteren!

    1. Voer uw bedrijfsnaam in indien van toepassing
    2. Vul uw KBO in (zonder de BE)  deze kunt u vinden op uw attestatieboeken
    3. Geef aan of u onder een overeenkomst valt
    4. Voer uw IBAN in (de BIC wordt automatisch berekend) 
      Opgelet: De IBAN voor "Gedeelde bankrekening van assistenten" moet enkel ingevuld worden indien u de betalingen voor de eFacts van uw assistenten op een aparte bankrekening wil ontvangen.
      Als dit veld is ingevuld, wordt deze rekening gebruikt voor ALLE assistenten voor ALLE artsen in de praktijk.
    5. Klik op FANANCÏELE GEGEVENS VASTLEGGEN

  4. Klik vervolgens op het tabblad voorkeuren eFact/eAttest
    In dit venster configureert u de standaardwaarden die worden toegepast bij het aanmaken van al uw attesten. Het doel hiervan is om het aantal klikken dat u moet maken bij het maken van het attest te verminderen. U kunt dit deze standaardwaarden nog wijzigen wanneer u het attest aanmaakt. Als u bijvoorbeeld "eFact" als standaard heeft ingesteld voor patiënten zonder verhoogde tegemoetkoming, kunt u dit bij het aanmaken van het attest nog wijzigen naar "eAttest"

    1. Configureer al uw voorkeuren
    2. Sluit af door te klikken op EFACT / EATTEST VOORKEUREN OPSLAAN
Warning
Opgelet: Als u in het lopende jaar al eFacts heeft verzonden (via een ander medisch huis, andere sofware of een wachtpost ... ), dan moet u de verzendnummers wijzigen door te klikken op RAADPLEGEN en de verzendnummers bijvoorbeeld op 200 zetten.
Zie artikel: EFact artikelnummers wijzigen.

Info
Goed om te weten:
  1. U kunt gepersonaliseerde tarieven instellen.
    Zie artikel: Tariefnomenclatuurcodes met verhoogde of gepersonaliseerde tarieven
  2. U heeft de mogelijkheid om codes te definiëren buiten de RIZIV nomenclatuur.
    Zie artikel: Definiëren en factureren van codes buiten RIZIV.