Familiebanden en contactpersonen definiëren

Familiebanden en contactpersonen definiëren

In Medispring is het mogelijk om relaties te definiëren tussen patiënten (bijvoorbeeld van dezelfde familie) of met externe personen (familie, vrienden, vertrouwenspersoon, contactpersoon, enz.).

Hoe maak je relaties aan?

Geval 1: Koppel 1 patiënt aan een of meer patiënten die al in de database bestaan

In het dossier van de patiënt
1. Selecteer ADMINISTRATIEF (1)
2. Klik op CONTACTPERSOON (2)
3. Klik op MAAK EEN LINK (3)
4. Kies PATIËNT (4)


5. Zoek een patiënt en selecteer de gewenste patiënt (5)
6. Kies het soort link (6)
7. Klik op LINK OPSLAAN of OPSLAAN EN ANDERE LINK CREËREN als u direct een extra link wilt aanmaken.



De link wordt dan aangemaakt tussen de patiënt en de geselecteerde patiënt. Deze link zal zichtbaar zijn in het dossier van de patiënt.
Door het hoofdcontact aan te vinken, wordt deze persoon gemarkeerd als hoofdcontact.


InfoIdea
TIP: Familiekoppelingen worden automatisch aangemaakt voor beide personen. Het is niet nodig om een wederzijdse link aan te maken.
Je hoeft er maar één aan te maken voor 1 patiënt om deze automatisch toe te voegen aan de andere patiënt.
Voor andere soorten links (bijv. vriend) wordt de link niet automatisch aangemaakt bij de 'vriend'-patiënt.
Als u een wederzijdse link voor deze “vriend” wilt aanmaken, klikt u op de naam van de “vriend” en voegt u de gewenste link toe via hun map.

Geval 2: Een patiënt koppelen aan een of meer externe personen

In het dossier van de patiënt
1. Selecteer ADMINISTRATIEF (1)
2. Klik op CONTACTPERSOON (2)
3. Klik op MAAK EEN LINK (3)
4. ANDERE CONTACT PERSOON (4)


5. Vul het formulier in
6. Klik op LINK OPSLAAN of OPSLAAN EN EEN ANDERE LINK MAKEN als je direct een extra link wilt maken.



    • Related Articles

    • Sleutelwoorden definiëren

      Een sleutelwoord is een groep van 3 letters die een volledig woord, een zin, een tekst of een boomstructuur oproept. Om je sleutelwoorden te creëren: ga naar Instellingen -> Sleutelwoorden Voer de afkorting (3 roepletters) van je sleutelwoord in en ...
    • Voorkeuren voor facturatie (eFact en eAttest) instellen

      Om eFact of eAttest te kunnen gebruiken, moet u uw voorkeuren hebben ingesteld. Hoe configureert u uw Financiële gegevens? Klik linksonder op uw initialen Klik op Voorkeuren > Facturatie in "Details van de gebruiker" Klik op het tabblad FINANCIËLE ...
    • Vestigingen/locaties definiëren in de agenda

      Centra die met verschillende vestigingen/locaties werken kunnen deze instellen in de agenda: Je kan deze locaties dan gebruiken bij het definiëren van het uurrooster van een zorgvertrekker:
    • Types afspraken definiëren in de agenda

      De types afspraken moeten gedefinieerd worden vooraleer de uurroosters van de zorgverstrekkers gedefinieerd kunnen worden. Deze types afspraken worden gedefinieerd per centrum en zijn dus gemeenschappelijk voor alle zorgverstrekkers. Kies in de ...
    • Wat zijn de verschillende soorten contacten en hoe maak ik ze aan?

      Als je klikt op , maak je standaard een SOAP-contact aan. Als je echter op de pijl rechts van + consultatie klikt, kun je het type contact kiezen dat je wilt Het contact van het type "Rapport" kan een pdf- of afbeeldingsbestand een procedure (zie ...