Hoe een nieuwe gebruiker aanmaken ?

Hoe een nieuwe gebruiker aanmaken ?

Enkel gebruikers met de rol Administrator (Beheerder) kunnen nieuwe gebruikers aanmaken.

Momenteel is enkel voor artsen een licentie nodig. Dit wordt gedetecteerd op basis van hun RIZIV nummer. Deze kunnen in principe altijd al starten met een proeflicentie van 30 dagen (door een bug is dit momenteel soms wat korter). Andere gebruikers mogen onbeperkt aangemaakt worden. 

Dit kan via Instellingen > Gebruikers > Nieuwe gebruiker:


Vul dan de volgende gegevens in:


Aandachtspunten bij het invullen van dit scherm

  • Login moet uniek zijn doorheen alle Medispring gebruikers, dit is doorgaans het geval van het e-mail adres
  • E-mail moet uniek zijn binnen het centrum
  • Zie hier voor een uitleg van de rollen
  • Selecteer "Vlaanderen" als regio voor de hubs

Aandachtspunten bij de eerste aanmelding

  • De nieuwe gebruiker zal ook 2 encryptiesleutels nodig hebben:

      • De encryptiesleutel van de groepspraktijk, die jullie al hebben, maar die desnoods kan teruggevonden worden door aan te melden met een andere gebruiker en dan via de knop met initialen onderaan links > Privésleutel > 2de sleutel downloaden


      • Zijn eigen encryptiesleutel die automatisch zal worden aangemaakt bij zijn 1ste aanmelding. Het proces hiervoor is verschillend al naargelang hiervoor de webapp wordt gebruikt of de geïnstalleerde "electron" versie:
         
          • Webapp: je kan eerst de nieuwe sleutel downloaden (best naar een backup locatie, waar bv. ook de sleutels van de andere gebruikers bewaard worden) en deze dan in Medispring opladen/configureren.

          • Electron: sluit het dialoogvenster "openen met", de nieuwe encryptiesleutel wordt automatisch geconfigureerd. Enkel de groepssleutel moet nog opgeladen worden. 
            BELANGRIJK: download de nieuwe encryptiesleutel ook naar een backup locatie, 

Zie verder Eerste aanmelding 



    • Related Articles

    • Een nieuwe agenda voor een gebruiker maken

      Wanneer een nieuw aangemaakte gebruiker voor de 1e keer inlogt bij Medispring met zijn of haar login en wachtwoord, wordt zijn of haar agenda automatisch aangemaakt en geactiveerd wanneer de gebruiker voor de eerste keer klikt op het agenda-icoon in ...
    • Nieuwe tarieven voor forfait invoeren

      Doel: Hoe de nieuwe tarieven die door het RIZIV zijn doorgegeven voor de verschillende forfaits in Medispring in te voeren. Let op: Bij het toevoegen van een nieuw tarief gecommuniceerd door het RIZIV, moet u ALTIJD een datum invoeren die begint op ...
    • Hoe kan ik een Medispring-gebruiker deactiveren, verwijderen of opnieuw activeren?

      Het is niet mogelijk om een gebruiker te verwijderen omdat er contacten aan hem zijn toegewezen. Ze moeten gewoon gedesactiveerd worden. Om een gebruiker te desactiveren, moet u eerst beheerders- of gebruikersbeheerdersrechten hebben (zie ...
    • Je gebruiker wijzigen

      Inleiding Dit document legt uit hoe u de verplichte informatie in uw gebruikersprofiel kunt wijzigen. Toegang tot uw gebruikersaccountgegevens Om toegang te krijgen tot uw gebruikersinstellingen: Open uw "Gebruikersgegevens" door op de stip ...
    • Een patiënt aanmaken of wijzigen

      Patiënten kunnen op 2 manieren worden aangemaakt: Handmatig Met een ID-kaart uitlezen Patiënt handmatig aanmaken Klik op de "+" helemaal rechtsboven in het Medispring-scherm: Als u het INSZ van de patiënt hebt, voer het dan in (zonder spaties, punten ...