Hoe wijzig ik mijn gebruikersbestand (gegevens, login, wachtwoord, enz.)?

Hoe wijzig ik mijn gebruikersbestand (gegevens, login, wachtwoord, enz.)?

U kunt uw gebruikersgegevens op elk moment wijzigen.

kunt uw RIZIV-nummer, uw wachtwoord, uw login, uw facturatiegegevens, uw weergavevoorkeuren, enz. wijzigen.

Als u uw persoonlijke gegevens wenst te wijzigen of aanvullen, klikt u op het vakje met uw initialen links onderaan.



Betrokkene :

  • In het tabblad “Algemene informatie”: vul zoveel mogelijk informatie in
    NB: informatie over wachtposten worden ingevuld door de Helpdesk

  • In het tabblad “Adressen"



  • Kies type = “werkplek”: een postcode voor de werkplek is essentieel om een Sumehr te kunnen versturen!
    In het veld “Omschrijving” kunt u informatie invoeren over het soort praktijk.

  • Vul uw adres in

  • Telecom toevoegen :

    • kies bij “type” voor “mobiele telefoon” en voer uw nummer in
      NB: een telefoonnummer is essentieel voor het verzenden van Recip-e (elektronisch geneesmiddel)  (dit is de enige manier waarop de apotheker contact met u kan opnemen, aangezien uw gegevens niet op het bewijs van elektronisch voorschrift staan).

    • Kies bij “type” voor “E-mail” en vul uw e-mailadres in
      NB: dit e-mailadres is essentieel om zelf e-mails te kunnen versturen vanuit Medispring.

  • U kunt meedere adressen opgeven: privé werk, thuis, werk in een medisch centrum, etc.

Gebruiker :

U kunt uw login en wachtwoord wijzigen: zorg ervoor dat u altijd een uniek login-wachtwoord heeft voor alle Medispring-gebruikers omdat de gebruikersdatabase gemeenschappelijk is.
Bijvoorbeeld: Login: “secretaresse” en wachtwoord “test” zal problemen opleveren.
Kies bijvoorbeeld uw e-mailadres of Riziv-nummer als login.

Facturatie:

  • Tabblad “Financiële gegevens



    • noteer uw bedrijfsnaam, indien van toepassing

    • voer uw KBO (bedrijfsnummer) in (dit nummer vindt u op uw attestenboekjes; vul geen BE in)

    • kies uw betaalmethode

    • vul uw IBAN in, de bic vult zichzelf in

    • kies uw betaalmethode

    • Klik dan op 

  • tabblad “eFact/eAttest voorkeuren



  • Prijsmethoden

  • Standaard factureringstype

  • Voorkeurs betalingsmethode

  • Met of zonder remgeld

  • Zendingsnummer > klik op “raadplegen” om uw zendingsnummers te wijzigen als u een ander profiel heeft (bv. voor Wachtposten, of een ander Medisch centrum, enz.)

Privé sleutel :

U kunt uw privésleutels exporteren:

  • eenvoudig downloaden om op een USB-sleutel te plaatsen

  • afdrukken

  • een QR-code afdrukken

Zie artikel: “ Hoe maak ik een back-up van mijn privésleutels? ”
Om uit te vinden wat een “decryptiesleutel” is, ga naar het artikel “Wat is een decryptiesleutel? ”

eDMG :

Om eDMG te gebruiken, moet u uw rekeningnummer doorgeven aan de verschillende ziekenfondsen en hun algemene voorwaarden aanvaarden: alle gegevens hierover vindt u in het artikel. 

eFact :

U hoeft hier alleen de eFact verzendnummers in te voeren als u in meerdere centra werkt of als u een Wachtpost factureert.
Alle details vindt u in het artikel “ eFact-postnummers wijzigen ”.

Inloggen in eHealth :

Voer uw eHealth wachtwoord in en klik op 
Wachtposten zullen het eHealth-certificaat van de wachtpost gebruiken.

Alle details vindt u in dit artikel “ Uw eHealth verbinding maken ”.

Afmelden :

Vanuit dit gebruikersbestand kunt u ook uitloggen en uw WebApp verbindingsgegevens verwijderen (bijv. u heeft ingelogd vanaf een pc in het hotel): zie dit artikel “ Mijn WebApp verbindingsgegevens verwijderen ”.


    • Related Articles

    • Wachtwoord (en gebruikersnaam/login) wijzigen

      Het is veiliger en gemakkelijker om het initieel ingestelde wachtwoord aan te passen naar een eigen wachtwoord. Open je "profiel" via de ronde knop onderaan links in de groene navigatiebalk Selecteer links "Gebruiker" en dan kan je het nieuwe ...
    • Hoe maak ik verbinding met Medispring?

      Om verbinding te maken met Medispring, via het programma dat op je computer is geïnstalleerd of via de webapplicatie, is het proces identiek. Hoe te verbinden Voer uw login in (1) Voer uw wachtwoord in (2) Als u een eHealth sleutelhanger heeft, voer ...
    • Hoe kan ik een Medispring-gebruiker deactiveren, verwijderen of opnieuw activeren?

      Het is niet mogelijk om een gebruiker te verwijderen omdat er contacten aan hem zijn toegewezen. Ze moeten gewoon gedesactiveerd worden. Om een gebruiker te desactiveren, moet u eerst beheerders- of gebruikersbeheerdersrechten hebben (zie ...
    • eFact-verzendnummers wijzigen

      Wanneer u eFact verzendt, worden de attesten genummerd van 1 tot 999. Er is slechts één verzending per dag toegelaten. Zendingen met hetzelfde nummer worden systematisch geweigerd: dit kan het geval zijn als u in eFact factureert vanuit verschillende ...
    • Hoe deelt u uw database als vervanging?

      Met Medispring kunt u uw database gratis delen met een collega tijdens uw vakantie of zwangerschapsverlof. De collega gebruikt de webversie, dus hij/zij hoeft niets op zijn computer te installeren. Om verbinding te maken, moet hij/zij een webbrowser ...