Een eFact-verzending (loten) met status "fout" corrigeren.
Het betreft een zending die om technische redenen is geweigerd:
Ofwel
- uw identificatiegegevens bevatten een verboden teken, de KBO of het rekeningnummer is onbekend bij de ziekenfonds of andere. In dit geval vindt u de geweigerde attesten in het tabblad "Te verbeteren".
- de verzending is niet attest naar de ziekenfonds verzonden, in dat geval zijn de attesten geblokkeerd in "In behandeling". Zie artikel: "eFacts niet verzonden om technische redenen"
1. Controleer uw facturatiegegevens
Voordat u correcties aanbrengt, nodigen wij u uit uw factuurgegevens te controleren
- Klik linksonderaan op uw initialen.
- Klik op FACTURATIE
- Corrigeer de verboden tekens in de naam als u een afwijking opmerkt
- Controleer uw KBO-nummer en IBAN-nummer in het tabblad "Facturatie"

2. eFacts massaal corrigeren
Ga naar het tabblad
TE VERBETEREN (1)

- Vink het vakje aan om alle attesten te selecteren (2)
- Alle automatisch "corrigeerbare" attesten worden geselecteerd, BEHALVE de attesten die om andere redenen of door een gebrek aan eTar-validatie zijn geweigerd. Deze moeten 1 voor 1 worden gecorrigeerd (zie artikel: "Een eFact attest corrigeren")
- Klik vervolgens op FACTUREN VERBETEREN(3)
- Al deze attesten keren terug naar het tabblad TE VERSTUREN en kunnen met een ander verzendnummer worden verzonden.
- Alleen de attesten die handmatig moeten worden gecorrigeerd, blijven in dit venster staan.
.
- Ga nu naar het tabblad TE VERSTUREN en verzend de eFact's.
Zie artikel: "Hoe attesten met 1/3 betaler (eFact) versturen".
Related Articles
Hoe de status van van eFact verzendingen (loten) controleren ?
Hoe de status van van eFact verzendingen (loten) controleren ? Klik op in de groene navigatiebalk aan linkerzijde Klik vervolgens op "Verzonden eFacts" Gebruik de filters om de gewenste periode weer te geven, bv. op jaar De lijst met verzendingen ...
Voorkeuren voor facturatie (eFact en eAttest) instellen
Om eFact of eAttest te kunnen gebruiken, moet u uw voorkeuren hebben ingesteld. Hoe configureert u uw Financiële gegevens? Klik linksonder op uw initialen Klik op Voorkeuren > Facturatie in "Details van de gebruiker" Klik op het tabblad FINANCIËLE ...
Een consult met een hogere of gepersonaliseerde prijs tariferen (niet geconventioneerde arts)
Klik in het patiëntendossier op € in de e-Gezondheidsbalk. In het 1e venster Begin met het kiezen van een code Klik op In het 2e venster Klik op "Gepersonaliseerde prijs" U kan het bedrag aanpassen in het vak "Honorarium". Het bedrag "te betalen door ...
Nomenclatuurcodes met verhoogde of gepersonaliseerde prijzen tariferen
U kunt nomenclatuurcodes tegen hogere tarieven factureren dan het officiële / geconventioneerde tarief. Er zijn twee mogelijkheden: U verhoogt uitzonderlijk het tarief in dat geval moet u bij het aanmaken van het attest in het tweede deel kiezen voor ...
Hoe verbeter ik forfait facturen?
Alle facturen die door de ziekenfondsen zijn geweigerd, verschijnen in het tabblad “Te corrigeren facturen”. In dit scherm ziet u de facturen die nog te verbeteren zijn en de reden wordt aangegeven in de kolom REDEN. U kunt correcties aanbrengen per ...