eHealth berichten ontvangen en verzenden via de eHealthbox
Inleiding
- Wanneer u bent aangemeld met een actieve eHealthsessie, worden de berichten die toekomen in uw "eHealthbox" (bij eHealth) automatisch om de 15 minuten in Medispring "Inbox" binnengehaald.
- Dit werkt voor alle zorgverstrekkers die over een eHealth certificaat beschikken.
- (Administratieve) gebruikers met een eHealth certificaat op naam van het wgc krijgen zo toegang tot de eHealthbox van het centrum. Zie faq "Gebruik eHealthbox met certificaat op naam van het WGC"
- Sterk aanbevolen (om conflicten te vermijden): zorg ervoor dat het automatisch ophalen van de berichten naar het wgc enkel bij 1 administratieve gebruiker tegelijkertijd actief is (zie volgend punt).
- In uw gebruikersprofiel kan u onder "Verbinding met eHealth" de optie "Automatisch ophalen van healthbox-berichten" uitzetten:
- eHealth biedt ook toegang tot uw eHealthbox via https://www.ehealth.fgov.be/ehbox/consultation/ (aanmelding bv. via ItsMe of eID). Zie Handleiding en Info op website van eHealth (oa gebruiksregels).
Instructies
-
Related Articles
Een bericht verzenden via de eHealthbox
Inleiding Via de eHealthbox kunnen individuele zorgverstrekkers en wijkgezondheidscentra (WGCa) op een veilige wijze berichten met elkaar uitwisselen. Hiervoor moet eerst het eHealth certificaat van de zorgverstrekker of van het WGC geconfigureerd ...
Handmatig berichten importeren in uw eHealthBox
U kunt een bestand handmatig importeren in Medispring. Deze procedure wordt soms gebruikt als u bijlagen downloadt naar uw computer vanuit uw eHealtbox (niet Medispring) of van een andere locatie. in healthOne formaat: het wordt onmiddellijk ...
Verzenden van de eFact van de HAIO via MyCarenet
De attesten van de assistent kunnen op 2 manieren verstuurd worden : Ofwel worden de attesten op hetzelfde moment verstuurd als de attesten van de praktijkopleider, aangezien deze laatste ook de zorgverlener is van zijn assistent, en komen de ...
Documenten ontvangen via eHealthbox manueel (her)importeren, bv. omdat ze verdwijnen na linken aan patiënt
Wanneer ? De inhoud van eHealth bericht (rapport of laboresultaat) plots niet meer wordt afgebeeld, onmiddellijk nadat het aan een patiënt werden toegewezen BELANGRIJK: dit probleem doet zich voor wanneer het bericht werd ontvangen via de ...
Gewiste berichten die terugkomen
Er zijn momenteel 2 mogelijke verklaringen hiervoor geïdentificeerd: Indien het recente berichten betreft (minder dan 7 dagen geleden ontvangen) Deze berichten werden gewist door een andere gebruiker dan de oorspronkelijke bestemmeling (d.i. de ...