Hoe de status van van eFact verzendingen (loten) controleren ?
Hoe de status van van eFact verzendingen (loten) controleren ?
- Klik op
in de groene navigatiebalk aan linkerzijde - Klik vervolgens op "Verzonden eFacts"

- Gebruik de filters om de gewenste periode weer te geven, bv. op jaar

- De lijst met verzendingen wordt weergegeven

Uitleg van de kolom STATUS
- "In fout" of "Fout gedetecteerd": de verzending werd niet geaccepteerd door het ziekenfonds.
- Bijvoorbeeld omdat uw persoonlijke gegevens een verboden teken bevatten, het KBO-nr of de bankrekening verkeerd zijn, of niet erkend door het ziekenfonds, ...
zie FAQ: Corriger un envoi eFact avec le statut "en erreur"
Als de kolom "REDEN VAN VERWERPING" tekst in het Engels bevat (bv: Cannot obtain token for Efact operations, Gateway timeout, ou failed to fetch, ...): dit duidt op een technische fout tijdens de verzending en er is waarschijnlijk niets verzonden. Controleer of de facturen nog "in afwachting" zijn. Als dit het geval is, volg dan onderstaande procedure: : Renvoyer des lots eFacts non-envoyés pour raisons techniques
- "Geweigerd": het ziekenfonds heeft wellicht geweigerd omdat er in meer dan 5% van de gefactureerde codes fouten zijn.
Zie FAQ: Corriger un envoi eFact avec le statut "refusé"
- "Verworpen" of "Gedeeltelijk aanvaard": Dit geeft aan dat sommige (soms alle) gefactureerde codes geweigerd zijn om redenen die te maken hebben met de tarificatie (niet-toegestane code, onjuist bedrag, ontbrekende norm, enz.)
Zie FAQ: Corriger un envoi eFact avec un statut "rejeté"
- "Verzonden": Mycarenet heeft uw verzending goed ontvangen.
- "Geaccepteerd voor verwerking": Het ziekenfonds heeft een eerste controle uitgevoerd en zal de verzending verder verwerken.
- "In behandeling": Het ziekenfonds verwerkt de verzending
Related Articles
Een eFact-verzending (loten) met status "fout" corrigeren.
Het betreft een zending die om technische redenen is geweigerd: Ofwel uw identificatiegegevens bevatten een verboden teken, de KBO of het rekeningnummer is onbekend bij de ziekenfonds of andere. In dit geval vindt u de geweigerde attesten in het ...
Voorkeuren voor facturatie (eFact en eAttest) instellen
Om eFact of eAttest te kunnen gebruiken, moet u uw voorkeuren hebben ingesteld. Hoe configureert u uw Financiële gegevens? Klik linksonder op uw initialen Klik op Voorkeuren > Facturatie in "Details van de gebruiker" Klik op het tabblad FINANCIËLE ...
Verzenden van de eFact van de HAIO via MyCarenet
De attesten van de assistent kunnen op 2 manieren verstuurd worden : Ofwel worden de attesten op hetzelfde moment verstuurd als de attesten van de praktijkopleider, aangezien deze laatste ook de zorgverlener is van zijn assistent, en komen de ...
Forfait facturen controleren en genereren van patiënten voor afgelopen periodes
Het is mogelijk om forfaitaire facturen te genereren voor periodes tot 2 jaar vanaf de huidige datum. Er zijn twee manieren om forfaitaire facturen te genereren in MediSpring: de “automatische” manier en de “handmatige” manier. Met “automatisch” ...
De 2 soorten updates & hoe huidige versie controleren ?
Medispring kent 2 soorten updates: binnen "Medispring" zelf, dit zijn de schermen voor de gebruikers van "Medispring desktop", ook gekend als de "electron", dit is de "schil" rond de Medispring schermen, voor de installatie op werkposten en servers ...