Hoe de status van van eFact verzendingen (loten) controleren ?
Hoe de status van van eFact verzendingen (loten) controleren ?
- Klik op in de groene navigatiebalk aan linkerzijde
- Klik vervolgens op "Verzonden eFacts"
- Gebruik de filters om de gewenste periode weer te geven, bv. op jaar
- De lijst met verzendingen wordt weergegeven
Uitleg van de kolom STATUS
- "In fout" of "Fout gedetecteerd": de verzending werd niet geaccepteerd door het ziekenfonds.
- Bijvoorbeeld omdat uw persoonlijke gegevens een verboden teken bevatten, het KBO-nr of de bankrekening verkeerd zijn, of niet erkend door het ziekenfonds, ...
zie FAQ: Corriger un envoi eFact avec le statut "en erreur"
Als de kolom "REDEN VAN VERWERPING" tekst in het Engels bevat (bv: Cannot obtain token for Efact operations, Gateway timeout, ou failed to fetch, ...): dit duidt op een technische fout tijdens de verzending en er is waarschijnlijk niets verzonden. Controleer of de facturen nog "in afwachting" zijn. Als dit het geval is, volg dan onderstaande procedure: : Renvoyer des lots eFacts non-envoyés pour raisons techniques
- "Geweigerd": het ziekenfonds heeft wellicht geweigerd omdat er in meer dan 5% van de gefactureerde codes fouten zijn.
Zie FAQ: Corriger un envoi eFact avec le statut "refusé"
- "Verworpen" of "Gedeeltelijk aanvaard": Dit geeft aan dat sommige (soms alle) gefactureerde codes geweigerd zijn om redenen die te maken hebben met de tarificatie (niet-toegestane code, onjuist bedrag, ontbrekende norm, enz.)
Zie FAQ: Corriger un envoi eFact avec un statut "rejeté"
- "Verzonden": Mycarenet heeft uw verzending goed ontvangen.
- "Geaccepteerd voor verwerking": Het ziekenfonds heeft een eerste controle uitgevoerd en zal de verzending verder verwerken.
- "In behandeling": Het ziekenfonds verwerkt de verzending