Minimale instellingen voor uw Medispring
Om Medispring correct te gebruiken, is het essentieel dat het gebruikersaccount goed is geconfigureerd.
Hieronder staan de vereisten en minimale configuraties voor een doktersaccount.
Vereisten
Als dit een gloednieuwe gebruiker is, zijn er 2 mogelijkheden:
- of het account is al geopend door de persoon die de gebruiker heeft gecreëerd.
In dit geval is de persoonlijke encryptiesleutel al aangemaakt op de computer van de persoon die zich heeft aangemeld met de nieuwe account.
In dit geval moet de persoon die de account heeft aangemaakt, de login, het wachtwoord en de persoonlijke sleutel voor de nieuwe gebruiker geven (deze is meestal te vinden in de downloadmap op de computer die de eerste keer inlogde met de login en het wachtwoord van de nieuwe gebruiker) - of de account is nog nooit geopend met de login en het wachtwoord, in welk geval een venster zal verschijnen wanneer de gebruiker voor de eerste keer inlogt, waarin ze moeten klikken op SLEUTELS GENEREREN en een persoonlijke sleutel zal automatisch worden gegenereerd en opgeslagen.
Het is belangrijk om een back-up te maken van deze sleutels, die uniek zijn (zie artikel: Back-up van uw privésleutels).
Het is mogelijk dat een groot aantal gegevens al is geconfigureerd door de maker van de gebruiker (beheerder, manager van het wijkgezondheidscentrum, enz.). Toch moet u ervoor zorgen dat de gegevens correct zijn en ontbrekende gegevens aanvullen.
Om dit te doen, de configuratie van een gebruiker te controleren of te wijzigen, moet u klikken op de initialen linksonder in Medispring en dit in het gebruikersaccount.
Wat moet er minimaal worden geconfigureerd:
- Betrokkene gegevens : Algemene informatie en adres.
- Gebruikersgegevens: Inloggen, wachtwoord, e-mail, rol, facturatieadres, hubs
- De eHealth-verbinding: Uw eHealth-sleutelhanger invoegen
- Voorkeuren: Financiële gegevens
Gegevens betrokkene:
Met dit formulier kunt u uw gegevens wijzigen, die worden weergegeven en doorgegeven aan de verschillende betrokkene partijen (MyCarenet, ziekenfondsen, patiënten, standaarddocumenten, enz.)
Gebruikersgegevens:
Met dit formulier kunt u de gegevens van uw gebruikersaccount wijzigen om toegang te krijgen tot en verbinding te maken met Medispring.
Vul het formulier (1) in of wijzig het en klik dan op GEBRUIKER WIJZIGEN (2).
- Login: Voer de gewenste login in
- E-mail: Voer uw e-mailadres in.
Belangrijk: dit e-mailadres wordt gebruikt om uw wachtwoord op te vragen, dus het is belangrijk om een actief en uniek e-mailadres te hebben. - Rol: als je de rechten hebt, kun je rollen toevoegen of verwijderen (zie artikel: Hoe geef of wijzig je rollen (rechten) aan een gebruiker?).
- WACHTWOORD:Voeg het gewenste wachtwoord in en voer het opnieuw in in het veld WACHTWOORDBEVESTIGING.
Het wachtwoord moet aan alle volgende voorwaarden voldoen: ten minste 10 tekens, ten minste 1 kleine letter, ten minste 1 hoofdletter, ten minste 1 symbool (#@%€* ...), ten minste 1 cijfer - Factuuradres: Selecteer een factuuradres voor de Medispring-licentie uit de lijst. Als er geen adres aanwezig is, moet u dit absoluut aanmaken, anders is het niet mogelijk om uw gegevens te wijzigen. (zie artikel: Hoe definieer ik het Facturatie adres voor mijn Medispring licentie? )
- HUBs regio: Selecteer de HUB waarop u geregistreerd staat als zorgprofessional.
(zie artikel: Wat is een Hub?) - Automatisch nieuwe SUMEHRs verzenden bij sluiting van patiënt: Kies JES als u automatisch SUMEHRs naar HUBs wilt verzenden bij sluiting van de zaak
. - Zoeken onder hetzelfde dak inschakelen: Vink dit vakje aan als je het zoeken naar patiënten onder hetzelfde dak wilt activeren. Wanneer u een patiëntendossier opent, is er een manier om een andere patiënt te kiezen met een adres dat 100% identiek is.
Let op: deze optie vereist veel bronnen van uw computer. Vink dit vakje alleen aan als uw computer krachtig genoeg is.
Zorg er altijd voor dat je een unieke login en wachtwoord hebt voor alle Medispring gebruikers, aangezien de gebruikersdatabase gedeeld wordt.
Voorbeeld: Login: "secretaresse" en wachtwoord "test" geeft problemen
Kies bijvoorbeeld uw e-mailadres of Riziv nummer als uw login
De eHealth-aansluiting:
In deze formulieren configureert u uw eHealth aansluiting en uw eDMG registratie
- eHealth-verbinding:
- Klik op KIES EEN BESTAND en selecteer het eHealth-bestand op uw computer (1)
- Voer uw wachtwoord in (2) en klik op VERBINDEN MET EHEALTH (3)
- Als u uw berichten van de eHEalthBox automatisch wilt ontvangen, vinkt u het vakje Automatisch ophalen van healthboxberichten aan; (4)
eDMG:
In dit formulier moet u de bankrekening invullen waarop uw GMD's worden uitbetaald.
Waarschuwing: zodra u zich hebt geregistreerd voor de eDMG, kunt u geen papieren GMD's meer maken.
Factuurvoorkeuren.
Tab FINANCIËLE GEGEVENS
Vul dit formulier in zodat elektronische attesten (eFAct of eAttest) kunnen worden aangemaakt en betaald.
Als je een HAIO bent, noteer dan het rekeningnummer, de BIC en de KBO van de praktijkopleider!
Meer informatie over Facturatie: zie categorie "
Facturatie".
Je bent nu klaar om Medispring te gebruiken