Stap 0: Instellingen voor elektronische facturatie van prestaties (eFact)
Enkel voor de facturatie van prestaties door artsen
Dit artikel betreft enkel de elektronische facturatie van prestaties
(voor de WGC: buiten het forfait, dus bv. van technische prestaties of raadplegingen van patiƫnten (nog) niet in forfait).
De elektronische facturatie is momenteel enkel mogelijk voor artsen !
(dus nog niet voor verpleegkundigen en kine's)
Instellingen
- Open "profiel" via de knop met initialen linksonder in de groene navigatiebalk
- Controleer rijksregister- en RIZIV nummer
(nota: het RIZIV Nr moet dat van een arts zijn, met bv. een RIZIV Nr van een WGC zal de optie eFact niet beschikbaar zijn !)
- Controleer in het tabblad "Adressen" ook werkadres, o.a. telefoonnummer en e-mail
(deze zijn strikt gezien niet nodig voor de elektronische facturatie, maar wel voor het elektronisch voorschrijven en opladen van een Sumehr)
- In het tabblad "Facturatie", geef de naam van de firma (indien van toepassing), het KBO nummer (Tip: staat op de attesten), de conventionnering, het IBAN bankrekeningnummer (de BIC wordt dan automatisch ingevuld) en klik op "Betrokkene wijzigen".
Voor facturatie vanuit meerdere praktijken of pakketten
De elektronische facturen worden (jaarlijks) per verzekeringsinstelling genummerd van 1 tot 999.
Bij facturatie vanuit meerdere praktijken of pakketten, moet voor elke praktijk of pakket jaarlijks verschillende startnummers instellen worden zodat deze niet overlappen.