eFact
eFact-verzendnummers wijzigen
Wanneer u eFact verzendt, worden de attesten genummerd van 1 tot 999. Er is slechts één verzending per dag toegelaten. Zendingen met hetzelfde nummer worden systematisch geweigerd: dit kan het geval zijn als u in eFact factureert vanuit verschillende ...
eFact fouten: correctiegids voor artsen
Het doel van deze pagina is om de meest voorkomende fouten op te sommen die artsen tegenkomen bij het aanrekenen van honoraria in eFact, en om manieren voor te stellen om ze te corrigeren.. Aangezien deze lijst niet volledig is, moet u, als u de ...
Hoe de status van van eFact verzendingen (loten) controleren ?
Hoe de status van van eFact verzendingen (loten) controleren ? Klik op in de groene navigatiebalk aan linkerzijde Klik vervolgens op "Verzonden eFacts" Gebruik de filters om de gewenste periode weer te geven, bv. op jaar De lijst met verzendingen ...
Stap 5a: Verworpen eFact prestaties verbeteren
Wanneer een prestatie wordt verworpen, komt deze in de lijst "Te verbeteren". In de kolom "Reden van verwerping" wordt de reden aangegeven. Er zijn veel mogelijke redenen: Verkeerd bedrag (m.b.t. de tussenkomst van de mutualiteit) Maximaal aantal ...
Stap 4a: Opvolging/levenscycli van de eFact zendingen
Open de facturatie module via € in de groene navigatiebalk, Ga naar de lijsten "in afwachting" en "te verbeteren" Filter op jaartal Begin met het ontvangen van de Mycarenet berichten (dit gebeurt ook al automatisch bij het opstarten van Medispring) ...
Stap 2a: Prestaties registreren voor facturatie via eFact (derde betaler)
Via eFact kunnen prestaties elektronisch aan de mutualiteiten gefactureerd worden. Voor de wijkgezondheidscentra in forfait: bijvoorbeeld voor patiënten (nog) niet in forfait of voor de technische prestaties niet opgenomen in het forfait. Dit is ...